اخبار روز

فیل اسپنسر: پیشرفت در موبایل گیمینگ برای آینده ایکس باکس مهم است – تی ام گیم

  • فیل اسپنسر: پیشرفت در موبایل گیمینگ برای آینده ایکس باکس مهم است – تی ام گیم

    یکی از دلایل اصلی تصمیم مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد حضور آن در بازار بازی‌های موبایلی است. این شرکت معتقد است که آینده بلندمدت این خرید به موفقیت آن در موبایل گیمینگ بستگی دارد و در همین راستا فیل اسپنسر، رییس ایکس باکس، اخیراً صحبت‌های جدیدی را در این مورد مطرح کرده است.

    تبلیغات

    فیل اسپنسر (Phil Spencer) اخیراً در پادکست ایکس باکس در مورد ارزش بازی‌های موبایل برای ایکس باکس صحبت کرد. به گفته رییس ایکس‌ باکس، بخش گیمینگ مایکروسافت در صورت عدم موفقیت در بازار بازی‌های موبایل، این خطر را احساس می‌کند که غیر مرتبط شود. بازی‌های موبایلی با توجه به سهولت دسترسی به دستگا‌ه‌های تلفن همراه، همیشه بزرگ‌تر از بازارهای سنتی PC و کنسول‌ها بوده است.

    رییس بخش گیمینگ مایکروسافت در این باره می‌گوید:

    هیچ راهی برای ترسیم آینده بدون قرار گرفتن بر روی پلتفرمی که بیشتر بازیکنان به تجربه‌ی بازی روی آن می‌پردازند، وجود ندارد. بازی‌ها و مدل‌های کسب‌وکار متفاوت هستند و همچنین کل پویایی نحوه توزیع و یافتن بازی‌ها متفاوت است. من واقعاً مشتاق یادگیری در بازار بازی‌های موبایل هستم. حقیقت این است که اگر می‌خواهید در مقیاس جهانی در زمینه بازی‌ها مرتبط باشید، باید راهی پیدا کنید تا در بزرگترین پلتفرم که موبایل است، مرتبط شوید.

    مایکروسافت اکنون با خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) دارای مجموعه وسیعی از بازی‌های موبایلی است. مجموعه بازی‌های موبایلی که بخشی از این معامله محسوب می‎‌شوند شامل Candy Crush، Diablo Immortal و Call of Duty: Mobile هستند. دارنده پلتفرم ایکس باکس با تصاحب این عناوین قصد دارد جای پای خود را در بازار بازی‌های موبایلی تثبیت کند و فروشگاه بازی‌های موبایل خود را ایجاد نماید.

    فیل اسپنسر در این خصوص اظهار داشت:

    برای ما حیاتی است که به وعده کامل بیش از ۳ میلیارد نفر که بازی‌های ویدیویی را تجربه می‌کنند، عمل کنیم و فرصتی برای دسترسی بیشتر به افراد بیشتر دهیم. افرادی که تنها با تلفن همراه خود بازی می‌کنند و ایکس باکس را چیزی می‌دانند که برای آن‌ها جالب است.

    البته مایکروسافت تنها بر روی بازی‌های موبایلی تمرکز نخواهد کرد. اسپنسر به توانایی این شرکت برای مدیریت چندین بخش مختلف تجاری معتقد است. به گفته‌ی اسپنسر، تثبیت خود به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار بازی‌های موبایل به این معنی نیست که مایکروسافت تمام آیپی‌های خود را به بازی‌های موبایلی تبدیل خواهد کرد.

    این بدان معنا نیست که می‌خواهیم همه فرنچایزهایمان را به فرنچایز موبایلی تبدیل کنیم و به این معنی نیست که همه چیز رایگان خواهد بود. فکر می‌کنم تنوع مدل‌های توزیع و کسب و کار ما نقطه قوت پلتفرم است. افرادی که می‌خواهند بازی بخرند، من آن‌ها را دوست دارم. مردم می‌خواهند مشترک شوند و این عالی است.

    مایکروسافت با ورود شرکت‌های بزرگی مانند کپکام (Capcom) به بازار، رقابت سختی در فضای بازی‌های موبایلی خواهد داشت. اپل اخیرا اعلام کرده است که Resident Evil در کنار Assassin’s Creed Mirage، Death Stranding و The Division Resurgence برای iPhone 15 منتشر خواهد شد.


    منبع: Xfire

    3do∞sky reaperManaTrash boatshWalleR ManTahaicmeysambحمیدرضا فروزانmatinNiko_BladeEzio (در شوک عظمت Marvel's Spider-Man 2)مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)RoyalknightKratosVisible gamer manMasterهادی صفائیکاکاسنگیmore

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا