مدیر سابق بایوور از برتری The Witcher 3 نسبت به Dragon Age: Inquisition میگوید – تی ام گیم
مدیر سابق بایوور از برتری The Witcher 3 نسبت به Dragon Age: Inquisition میگوید – تی ام گیم
آرن فلین (Aaryn Flynn)، مدیر سابق استودیوی بایوور (Bioware) اخیراً در خصوص برتریهای بازی The Witcher 3 نسبت به Dragon Age: Inquisition صحبت کرده است.
آقای فلین در گفتگو با USA Today’s For The Win توضیح داد که بازی Dragon Age: Inquisition به دلیل استفاده از موتور Frostbite در توسعه آسیب دید. علاوه بر این، بازی مذکور به دلیل عرضهی میان نسلی دچار مشکلات دیگری نیز شد.
به گفتهی آرن فلین، بزرگترین چالش بازی Dragon Age: Inquisition با عرضهی همزمان روی کنسولهای نسل هفتمی پلیاستیشن 3 و ایکسباکس 360 و همچنین نسخههای نسل هشتمی پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان به دست آمد. وی در این باره گفت:
این موضوع (انتشار بازی به صورت میاننسلی) جاهطلبیهای زیادی را از بین برد، زیرا ما تعداد افراد مورد نیاز در تیم یا زمان لازم برای متمایز کردن این موارد را در اختیار نداشتیم. بنابراین باید به نوعی کمترین خرج را در توسعه انجام میدادیم و این کار باعث بروز مشکلاتی شد. مطمئناً این امر برخی از انتظارات و جاهطلبیهای ما برای ویژگیهای سرگرمکنندهی خاص در گیم پلی بازی را از بین برد. در مقابل، سیدی پراجکت (CD Projekt) این کار (عرضهی میاننسلی) را با The Witcher 3 انجام نداد و من فکر میکنم بازی آنها بهتر بود.
از طرفی، سیدی پراجکت برای عرضهی بازی خود هیچ ناشر دیگری را بالای سر خود نمیدید و به طور مستقل به کار خود ادامه میداد. ظاهراً صحبتهای آقای فلین نشان میدهد که تصمیم برای انتشار همزمان بازی Dragon Age: Inquisition به صورت میان نسلی، از سوی افراد ارشد در الکترونیک آرتز (Electronic Arts) اتخاذ شده است. مدیر سابق بایوور به نظر میرسد که موتور Frostbite را به همان اندازه در مشکلات توسعهی بازی مقصر میداند.
آقای فلین در این باره اظهار داشت:
من به عنوان یک برنامه نویس، سختیها و مشکلاتی را که موتور Frostbite به تیمهای توسعهدهنده ارائه میداد، دست کم گرفتم. ای کاش میتوانستم کار بهتری در برقراری ارتباط با افراد ارشد در الکترونیک آرتز انجام میدادم. ای کاش حساسیت و چالشهای موتور را برای ساخت یک بازی متفاوت درک میکردم.
بازی Dragon Age: Inquisition در سال 2014 و عنوان The Witcher 3 در سال 2015 عرضه شدند و با عملکرد عالی خود توانستند به ترتیب عنوان برترین بازی سال 2014 و 2015 را از آن خود نمایند.