اخبار روز

شرکت Capcom از آمار فروش فرنچایز‌های خود رونمایی کرد – تی ام گیم

  • شرکت Capcom از آمار فروش فرنچایز‌های خود رونمایی کرد – تی ام گیم

    شرکت ژاپنی کپکام (Capcom) از آمار فروش فرنچایزهای متعدد خود پرده برداشت که در آن، شاهد یکه‌تازی مجموعه‌های Resident Evil و Monster Hunter هستیم.

    تبلیغات

    بخشی از گزارش مالی کپکام برای سه‌ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۴، به فروش فرنچایزهای مختلف این شرکت اختصاص داشت. از اطلاعات به دست آمده از این گزارش مالی، می‌توان به عملکرد فرنچایز‌های مختلف کپکام و در ادامه، اولویت‌های شرکت برای سرمایه‌گذاری‌ روی این فرنچایز‌ها پی برد.

    گل سر‌سبد کپکام، Resident Evil، تا به امروز توانسته بالغ بر ۱۴۶ میلیون نسخه در سراسر جهان، به فروش برساند. از انتهای سال مالی گذشته تا پایان سه‌ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۴، فروش فرنچایز نزدیک به ۴ میلیون نسخه افزایش داشته که بیش از هر چیز دیگری، مدیون عرضه موفق ریمیک Resident Evil 4 بوده است.

    پس از Resident Evil، این Monster Hunter است که جایگاه دوم را در میان فرنچایز‌های کپکام از آن خود کرده؛ فروش ۹۴ میلیون نسخه‌ای فرنچایز با توجه به بازی‌های کمتر آن نسبت به Resident Evil، شایسته تقدیر است و با توجه به تمرکز کپکام روی گسترش این سری، در آینده قطعاً شاهد پیشرفت ملموس آن خواهیم بود.

    در مقام سوم، Street Fighter را می‌بینیم که به لطف عرضه ششمین نسخه‌اش، به فروش ۵۲ میلیون واحدی دست پیدا کرده؛ عنوانی که پس از عملکرد ضعیف بازی پنجم فرنچایز، نام آن را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت و با فروش دو میلیونی و کسب نمره عالی متاکریتیک، خود را در جمع برترین آثار فرنچایز قرار دهد.

    در ادامه، شاهد آمار فروش فرنچایز‌های Mega Man و Devil May Cry هستیم که به ترتیب، ۴۰ و ۲۹ میلیون نسخه به فروش رسانده‌اند. همچنین Dragon’s Dogma هم موفق به فروش ۷.۷ میلیون واحد شده که قطعاً با عرضه Dragon’s Dogma 2، پیشرفت غیرقابل انکاری را تجربه خواهد کرد.

    شرکت Capcom از آمار فروش فرنچایز‌های خود رونمایی کرد - تی ام گیم
    اینفوگرافی آمار فروش فرنچایز‌های کپکام
    تبلیغات
    sefirot2011Visible gamer manThe Legend of Zelda: Tears of the KingdomKalSeinEzio (Spider-Man Edition)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا