اخبار روز

بازی بعدی Housemarque از ایده‌های استفاده نشدۀ Returnal بهره می‌برد – تی ام گیم

  • بازی بعدی Housemarque از ایده‌های استفاده نشدۀ Returnal بهره می‌برد – تی ام گیم

    اخیرا مشخص شده است که بازی جدید خالق Returnal در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد و از یک سری ایدۀ استفاده نشده نیز بهره خواهد برد.

    طراح روایی ارشد استودیوی هوس‌مارک (Housemarque) خانم ایوی کورهونن (Eevie Korhonen) در گفت‌وگو با VGC بیان داشت که این استودیو قصد دارد از ایده‌ها و سیستم‌های روایی که برای بازی Returnal پایه‌ریزی شده اما مورد استفاده قرار نگرفته بودند در IP جدید خود استفاده کند. کورهونن بیان داشت:

    بازی Returnal یک پروژه‌ی جاه‌طلبانه بود. با وجود این‌که ما آرزوهای بزرگی داشتیم اما مجبور شدیم از قسمت زیادی از ایده‌ها و سیستم‌های روایی خود صرف نظر کنیم. بهره‌گیری از این ایده‌ها در IP جدید‌ من را به شدت هیجان‌زده می‌کند. از آن‌جایی که Returnal قرار بود روی یک پلتفرم جدید و با استفاده از یک انجین جدید ساخته شود ما در شروع فرایند توسعه‌ی بازی از میزان گستردگی احتمالی این بازی درک درستی نداشتیم. کسب اطلاعات پیرامون کلیه‌ی این موارد در حین توسعه‌ی بازی صورت گرفت. حالا ما تیمی داریم که با وجود تحمل سختی‌های زیاد موفق به ساخت بازی ریترنال شد لذا می‌توانیم بازی بعدی را با قدرت بیشتری بسازیم.

    عنوان Returnal اولین بازی روایی استودیوی هوس‌مارک محسوب می‌شود؛ کورهونن راجع به درس‌هایی که او و دیگر اعضای تیم درحین توسعه Returnal فرا گرفتند گفت:

    ما درس‌های ارزشمندی راجع به سرعت روایت و دشواری‌های آن در یک بازی روگ لایک آموختیم.کنترل این موضوع و غافل‌گیر کردن مخاطب با اتفاقات شوکه‌کننده در داستان، دشواری‌های خاص خود را دارد؛ البته که این خود از نکات جذاب بازی‌های خطی محسوب می‌شود؛ چرا که کنترل تمام و کمال همه چیز بر عهده شماست. این‌که این جنبه‌ی سندباکس بازی را پر رنگ‌تر کنیم و آن وجوه داستان را که به پیش‌برد روایت کمک می‌کند در اولویت قرار دهیم و مسائل فرعی را به کنار بگذاریم یکی از نکات مهمی است که در حین توسعه‌ی Returnal فرا گرفتیم.

    بازی بعدی Housemarque از ایده‌های استفاده نشدۀ Returnal بهره می‌برد - تی ام گیم

    در بازی ریترنال جزئیات داستان از طریق پخش کلیپ‌هایی که در هنگام مرگ گیمر و بازگشت به سفینه پخش می‌شود آشکار می‌گردد. هم‌چنین قسمت‌های زیادی از داستان در خانه‌ای که در وسط منطقه‌ی ابتدایی بازی قرار دارد برملا می‌شود. با این‌حال بازیکنان ملزم به ورود به این خانه نیستند و ممکن است با اجتناب از بخش اعظمی از داستان به دلیل عدم جستجوی کافی، بازی را به اتمام برسانند.کورهونن افزود:

    تلاش عمده تیم سازنده به اغوای گیمر از طریق اشارات کوچک به برخی نکات و برانگیختن حس کنجکاوی وی برای فهمیدن کلیه اجزای داستان بوده است. ما قصد داشتیم داستان را به گونه‌ای به مخاطب القاء کنیم که پیش از این‌که سراغ رشته‌ کلافی جدید بروند، داستانک قبلی را حل و فصل نمایند.

    از کورهونن راجع به این‌که آیا داستان سلین (Selene) به پایان رسیده است یا خیر پرسیدیم؛ وی با خنده بیان داشت:

    من نمی‌توانم راجع به این موضوع ابراز نظر کنم اما به گمانم در اوائل امسال خبر شروع کار تیم هوس‌مارک بر روی یک IP جدید در رسانه‌ها انتشار یافت. شاید بعد از این IP به ادامه‌ی ماجراجویی‌های سلین بپردازیم؛ آینده قابل پیش‌بینی نیست.

    دو ماه بعد از عرضه Returnal، استودیوی فنلاندی هوس‌مارک تحت مالکیت سونی قرار گرفت. شرکت سونی در حال حاضر قصد دارد عناوین سرویس محور خود را افزایش دهد. کویتینن (Kuittinen)، مدیرعامل استودیو، در گفتگوی سال قبل خود با GQ اظهار داشت که پیوستن به سونی باعث می‌شود تا هوس‌مارک به ساخت بازی‌های بزرگ هم‌چون Returnal در آینده ادامه دهد.

    Ellie TerminatorInvisible bearded userAlbertAQUARIUSSAMAN Ghost of SpartaM.MTmeysambهادی صفاییافسر جنگ نرم سونیhalkerAmir hossein (Lies Of P)Max22𝘞𝘰𝘭𝘷𝘦𝘳𝘪𝘯𝘦A,shMohsenj74Jonah hex (🗿گرالت سیبیلو🗿)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا