سرگرمی

بازار پیک‌های خودران، در دستان اوبر – تی ام گیم

  • بازار پیک‌های خودران، در دستان اوبر – تی ام گیم

    شرکت تحویل (پیک) خودران Nuro و اوبر از همکاری 10 ساله جدیدی برای استفاده از وسایل نقلیه تحویل خودران و الکتریکی Nuro برای تحویل غذا در ایالات متحده خبر دادند.
     
    به گزارش تی ام گیم و به نقل از زددی‌نت، این مشارکت نتیجه رشد بالقوه – و تقاضا – برای تحویل خودکار کالاها و خدمات به گیرنده‌ نهایی است و راه بهره‌گیری از فناوری تحویل خودران را برای فروشندگان/رستوران‌های کوچک و بزرگ طرف قرارداد Uber Eats باز می‌کند.
     
    این همچنین آشکارا نشان می‌دهد که اوبر به شدت در حال رساندن این پیام است که می‌خواهد ارائه‌دهندگان خدمات تحویل مستقل را به سایه ببرد، و Uber Eats را در موقعیت مسلط و برتری در بازار خود قرار دهد.
     
    Uber Eats با سایر ارائه‌دهندگان خدمات خودروهای خودران نیز وارد همکاری شده است. یک منبع آشنا با عملیات داخلی در شرکت Serve Robotics، که یک شرکت تحویل مستقل در پیاده رو است، گفت که این شراکت در شرف رشد است. به گفته این منبع، «می‌توانم اعلام کنم که Serve هزاران تحویل به مشتریان Uber Eats را انجام داده است و هر دو شرکت در تلاش هستند تا این شراکت را به میزان قابل توجهی افزایش دهند».
     

    بازار پیک‌های خودران، در دستان اوبر - تی ام گیم

    اوبر به طور مشابه همکاری خود را با Motional، که یک پلتفرم تحویل طرف ثالث است، گسترش داد تا تحویل خودران را در سانتا مونیکا در ایالت کالیفرنیا راه‌اندازی کند. بر اساس این قرارداد، تحویل با خودروهای موشنال IONIQ 5 انجام خواهد شد که قادر به فعالیت خودران هستند.
     
    این قراردادها استراتژی تجاری در حال تحول اوبر را، از زمانی که این شرکت یک سال پیش برنامه خودروهای خودران داخلی خود را فروخت، برجسته می‌کند. پس از همه‌گیری کووید-19، بازار تحویل خودکار غذاها، مواد غذایی و سایر کالاها به گیرنده نهایی برای گسترش آماده شده است. قرارداد Nuro نشان‌دهنده تعهد عمیق اوبر نه تنها به بازی در این حوزه، بلکه برای تسلط بر آن است.
     
    در اواخر سال 2020، Nuro اولین شرکت خودروی خودران بود که مجوز استقرار را از اداره وسایل موتوری کالیفرنیا دریافت کرد. از آن زمان این شرکت به سرعت از توسعه به سمت استقرار، به ویژه در جنوب غربی آمریکا حرکت کرده است. سپتامبر گذشته، Nuro سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری برای توسعه دو تاسیسات جدید خود را اعلام کرد: یک مرکز تولید نهایی و یک مسیر آزمایش دوره‌بسته در سطح جهانی. این شرکت با برخی از بزرگترین برندهای کشور از جمله Kroger و CVS همکاری کرده است و سال گذشته همکاری خود را با 7-Eleven اعلام کرد.
     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا