اخبار روز

رئیس Xbox Game Studios: مردم باید متوجه شوند که ساخت بازی‌ها ۴-۶ سال زمان می‌برد – تی ام گیم

  • رئیس Xbox Game Studios: مردم باید متوجه شوند که ساخت بازی‌ها ۴-۶ سال زمان می‌برد – تی ام گیم

    رئیس Xbox Game Studios یعنی مت بوتی (Matt Booty) هم بازیکنان و هم صنعت بازی‌های ویدیویی به صورت کلی باید متوجه شوند که چرخه توسعه بازی‌های بزرگ حالا حدود نیم-دهه است.

    تبلیغات

    در حالی که نسل ایکس باکس ۳۶۰ شاهد و پلی استیشن ۳ شاهد عرضه بعضا سه بازی توسط فرنچایزهای بزرگ در فضای یک کنسول بودیم، Gears of War ،Uncharted و Halo برخی از این سری‌ها هستند، نسل پلی استیشن ۴ و ایکس باکس سرعت این عرضه‌ها را تا حد زیادی کم کرد. این به خاطر افزایش بودجه و تعداد افرادی است که روی یک بازی کار می‌کنند.

    در حالی که فرنچایزهای سالانه‌ای مثل Assassin’s Creed و Call of Duty هم‌چنان باقی مانده‌اند، آن‌ها توسط چند استودیو به صورت چرخشی توسعه پیدا می‌کنند، پس هر بازی در واقع در طول سه الی چهار سال توسعه یافته است. Starfield، بزرگ‌ترین بازی ایکس باکس در سال ۲۰۲۳، اولین عنوانی خواهد بود که توسط Bethesda Game Studios از زمان Fallout 4 در سال ۲۰۱۵ منتشر می‌شود که به معنای فاصله‌ای حدود یک دهه‌ای بین این دو بازی است.

    برای مقایسه باید گفت که در حالی که شاهد عرضه Fallout 3 در سال ۲۰۰۸ و چند بسته الحاقی برای آن بودیم، تنها سه سال بعد و در سال ۲۰۱۱ بازی The Elder Scrolls: Skyrim منتشر شد. با وجود اینکه Bethesda در سال ۲۰۱۸ با انتشار تریلری توسعه The Elder Scrolls 6 را تایید کرد، این احتمال وجود دارد که بازی تا یک دهه پس از معرفی خود عرضه نشود.

    بوتی در حالی که این حرف‌ها را می‌زند که ایکس باکس به خاطر سرعت پایین عرضه بازی‌های انحصاری خود اخیرا مورد انتقاد قرار گرفته است. در حالی که Xbox Games Showcase روز یکشنبه نشان داد که ایکس باکس قصد دارد تا حدی این کاستی را جبران کند، برخی به این نکته اشاره کردند یک سری از بازی‌های نشان داده شده مثل Fable حتی سال‌ها پس از معرفی تاریخ عرضه‌ای ندارند.

    هم‌چنین در این کنفرانس خبری از ریبوت Perfect Dark، بازی جدید استودیوی Obsidian یعنی The Outer Worlds و بازی جدید استودیوی MachineGames یعنی Indiana Jones نبود. با توجه به صحبت‌های بوتی، این احتمال وجود دارد که تا سال‌ها شاهد عرضه آن‌ها نباشیم. بوتی در این باره به Axios گفت:

    به نظرم صنعت بازی‌های ویدیویی و طرفداران کمی از این خبر عقب هستند که بازی‌ها دیگر دو یا سه سال طول نمی‌کشند. بازی‌های رده‌بالا با بودجه بزرگ حالا بین چهار، پنج یا شش سال در دست توسعه هستند. انتظارات بالاتر هستند. میزان کیفیتی که ما توان ارائه آن را داریم بیشتر می‌شود.

    بوتی هم‌چنین این هفته گفت که بر این باور است ایکس باکس همین حالا هم جهت خود را در زمینه عرضه بازی‌های انحصاری عوض کرده است، اما واقعا در سال ۲۰۲۴ تاثیر آن را خواهیم دید.

    گیمرِ روان شناس𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸Ahmad_TRFernandoMehran.BaCameraManbutcher of blavikenPorfosorKratosKHEDER_Pro_GamerSina7294john117Peter Parkerامیر حسینlul-book3doکاکاسنگیHunTeR007IrNHalo reach 2هادی صفائیmore

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا