کاور نسخۀ ایکس باکس Modern Warfare 2: پرفروشترین بازی پلی استیشن – تی ام گیم
کاور نسخۀ ایکس باکس Modern Warfare 2: پرفروشترین بازی پلی استیشن – تی ام گیم
تعدادی از بازیبازان اهل کانادا که بازی Modern Warfare 2 را برای ایکس باکس تهیه کردند، متوجه شدند که در ترجمۀ فرانسوی کاور آن، سهواً نام پلی استیشن ذکر شده است.
بسته به اینکه نسخۀ ایکس باکس یا پلی استیشن بازی Modern Warfare 2 را تهیۀ کنید، پشت جعبۀ بازی ابتدا جملۀ «پرفروشترین فرنچایز» و سپس نام کنسول موردنظر را مشاهده خواهید کرد.
اگرچه، در کانادا که بستهبندی بازیها به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوری نوشته میشود، ظاهراً اکتیویژن (Activision) حول جعبۀ ایکس باکس بازی فراموش کرده است که یک مورد بهخصوص را ترجمه کند و به طرز ناخوشایندی اسم کنسول رقیب را روی آن آورده است.
عنوان Call of Duty در حال حاضر به وسیلهای برای مشاجرۀ مایکروسافت و سونی تبدیل شده است، در حالی که سازمانهای نظارتی جهان در حال بررسی پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هستند.
علیرغم قولهای مکرر ایکس باکس برای انحصاری نشدن فرنچایز Call of Duty، سونی به صورت علنی به مشاجره دربارۀ این قرارداد پرداخته و به خبرگذاریها گفته که پیشنهاد مایکروسافت حول آیندۀ فرنچایز Call of Duty از «جهات بسیاری ناکافی است.»
نهادهای نظارتی سرتاسر جهان در حال بررسی این خرید هستند و سازمان نظارتی بریتانیا نیز نگرانیهای مشابهی را داشت که اگر مایکروسافت محتویات اکتیویژن بلیزارد را انحصاری کند، ممکن است باعث آسیب به پلی استیشن و دیگر سرویسهای اشتراکی بازی شود.
مایکروسافت در پاسخ به تعویق بررسی سازمان نظارتی بریتانیا گفت که «بههیچوجه قصد ندارد که بازیبازان را از سری Call of Duty محروم کند» و ادعا کرد که چنین کاری «موجب خدشهدار شدن نام Call of Duty و ایکس باکس خواهد شد.»
سونی و اکتیویژن یک قرارداد همکاری مارکتینگ بلندمدت برای Call of Duty دارند که در سالهای گذشته، انواع مختلفی از محتویات انحصاری را برای دارندگان پلی استیشن به ارمغان آورده است.
نظر شما در این باره چیست؟