گزارش: در سال ۲۰۲۳ بازی های قدیمی محبوبتر بودند – تی ام گیم
گزارش: در سال ۲۰۲۳ بازی های قدیمی محبوبتر بودند – تی ام گیم
دادههای Newzoo نشان میدهد که ۶۰ درصد از زمان گیمرها، صرف بازی هایی شده است که ۶ سال یا بیشتر عمر دارند.
گزارش جدیدی از صنعت بازیهای ویدیویی، تأثیر فزاینده گروهی کوچکتر از بازیهای قدیمی را روی پلیتایم سالانه بازیکنان نشان میدهد. روز سهشنبه، Newzoo دومین گزارش سالانه خود در مورد صنعت بازیهای ویدیویی را منتشر کرد که شامل دادههایی در مورد عادات مصرفکنندگان، مانند هزینه و گیمپلی، در طول سال ۲۰۲۳ میشد. گزارش مورد بحث میگوید در حالی که توسعهدهندگان از موفقیت آثار خود در سال ۲۰۲۳ لذت بردند، اما بازیکنان زمان بیشتری را صرف فرنچایزهای تثبیت شده و بازیهای سرویس محور میکنند. این مسئله از نظر تئوری، پیدا کردن مخاطب برای بازیهای جدید را دشوارتر میسازد. به گفته Newzoo، در حالی که صنعت بازی در سال ۲۰۲۳ با رسیدن به درآمد ۹۳.۵ میلیارد دلاری رشد کرد، اما تعداد کمی از ناشران و توسعهدهندگان بخش قابل توجهای از کل این درآمد را به خود اختصاص دادند. طبق دادهها، تنها ۶۶ عنوان، ۸۰ درصد از کل پلیتایم در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دادهاند و ۶۰ درصد از آن صرف بازیهایی شده است که ۶ سال یا بیشتر عمر دارند. Newzoo در گزارش خود میگوید:
ایجاد یک پایگاه بازیکن برای بازیها، به ویژه در چشمانداز فعلی ما که در آن عناوین ماندگار و خطوط تولید محتوای قوی حرف اول را میزنند، به طور فزایندهای چالشبرانگیز خواهد بود.
بر اساس گزارش Newzoo، پنج بازی قدیمیتر Fortnite ،GTA V ،League of Legends ،Minecraft و Roblox حدود ۲۷ درصد از کل پلیتایم سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دادهاند. در فهرست ده بازی برتر Newzoo بر اساس کاربران فعال ماهانه، Fortnite در تمام پلتفرمها از جمله Nintendo Switch و کامپیوتر، در رتبه اول قرار گرفت. سایر عناوین این فهرست شامل بازیهای آشنایی مانند GTA ،Counter-Strike و Apex Legends میشوند؛ در حالی که تنها یک بازی تکنفره انحصاری، یعنی Starfield، از کنسولهای نسل نهم در این فهرست قرار گرفته است.