اخبار روز

پیش‌بینی نادرست و فرصت از دست رفته مایکروسافت پیرامون Baldur’s Gate 3 – تی ام گیم

  • پیش‌بینی نادرست و فرصت از دست رفته مایکروسافت پیرامون Baldur’s Gate 3 – تی ام گیم

    مایکروسافت (Microsoft)، پیش از انتشار بازی Baldur’s Gate 3، آن را یک اثر نقش‌آفرینی درجه دو نامیده بود.

    تبلیغات

    بازی Baldur’s Gate 3 پس از خارج شدن از دسترسی زودهنگام برای عرضه کامل خود، به موفقیت بزرگی دست یافت. این بازی طبق داده‌های SteamDB به ۸۷۵,۳۴۳ بازیکن همزمان رسید که آن را به یکی از بزرگترین بازی‌های سال تبدیل کرد. حتی سوین وینکه (Swen Vincke)، بنیانگذار لارین (Larian)، شوکه شده بود و گفت که این اتفاق اصلا در برنامه‌ها نبوده و فراتر از حد انتظار بود. او به PC Gamer گفت که این شرکت نهایتا انتظار ۱۰۰,۰۰۰ پلیر همزمان را داشته است.

    مایکروسافت نیز ظاهراً انتظار موفقیت بزرگ لارین را نداشت و در یک ایمیل فاش شده که به عنوان بخشی از پرونده FTC v. Microsoft ثبت شده، آن را یک بازی RPG درجه دوم نامید. آن ایمیل شامل جدولی با ارزیابی مایکروسافت از بازی‌های آینده حول پتانسیل قرار گرفتن در سرویس اشتراک Game Pass این شرکت بود. در حالی که سایر عناوین بر اساس عامل Wow رتبه‌بندی شدند، به عنوان مثال، Star Wars Jedi: Survivor در سطح بسیار بالا و Dragon Ball: The Breakers در سطح پایین قرار گرفت، Baldur’s Gate 3 به عنوان Hub و آخرین مورد در لیست علامت‌گذاری شد. مشخص نیست که آیا Hub به Xbox Insiders Hub اشاره دارد یا خیر. بازی‌هایی مانند Let’s Sing ABBA و Just Dance از Ubisoft نیز همین درجه را داشتند.

    پیش‌بینی نادرست و فرصت از دست رفته مایکروسافت پیرامون Baldur’s Gate 3 - تی ام گیم
    پیش‌بینی نادرست و فرصت از دست رفته مایکروسافت پیرامون Baldur’s Gate 3 - تی ام گیم

    مبادله ایمیل در ماه مه ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۰) آغاز شد، زمانی که فیل اسپنسر(Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، به چندین مدیر اجرایی از جمله مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای ایکس باکس، و سارا باند (Sarah Bond)، معاون ایکس باکس، ایمیل زد تا در مورد عواقب به تعویق افتادن بازی Starfield بحث کند. تاخیر این بازی، به علاوه تاریخ انتشار نامشخص برای Redfall و STALKER 2، شکاف بزرگی در بازی‌های بزرگ روی پلتفرم Xbox ایجاد کرد.

    اسپنسر نوشت:

    با توجه به تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که در رابطه با محتوا در استودیوهای مختلف در صندوق محتوای GP [Game Pass] خود انجام داده‌ایم، واقعاً یک وضعیت فاجعه‌بار برای ما است. ما در سال ۲۰۲۱ استاندارد بسیار بالایی را در زمینه کیفیت و سرعت محتوا تعیین کردیم که رسیدن به آن عالی خواهد بود، اما خروج از آن سال بدون عرضه انحصاری بزرگ در سال ۲۰۲۲ یک اشتباه برنامه‌ریزی است که نمی‌توانیم از پس آن برآییم. با درک این مسئله که تأثیر مالی زیادی روی ما می‌گذارد، برای ایجاد ریتم منظم‌تر، باید این کار را انجام دهیم. همه ما باید درک کنیم که وضعیتی که اکنون در آن هستیم ناشی از شکست در برنامه ریزی و اجرای تولید ما است.

    اسپنسر افزود که عدم شفافیت در مورد زمان و تاریخ انتشار بازی‌ها، برای طرفداران آشکار خواهد بود. به‌طور خلاصه، اسپنسر از مدیران اجرایی ایکس باکس خواست تا برای پر کردن شکاف‌ها در زمان میان انتشار بازی‌های بزرگ در پلتفرم Xbox کار کنند. او گفت که تاخیر در انتشارها قابل قبول است، اما آن‌ها باید مطمئن شوند که بازی‌هایی با کیفیت بالا و به‌طور منظم منتشر می‌شوند.

    مایکروسافت پیش‌بینی کرده بود که استودیو‌ی لارین حدود ۵ میلیون دلار برای قرار گرفتن بازی در Xbox Game Pass درخواست خواهد کرد. برای مقایسه، Star Wars Jedi: Survivor، که به عنوان جواهر شناخته می‌شد، پیش‌بینی شده بود که ۳۰۰ میلیون دلاری درخواست کند. در ابتدا انتظار می‌رفت که Baldur’s Gate 3 برای Google Stadia و PC عرضه شود. Stadia به طور چشمگیری شکست خورد و پس از سه سال تعطیل شد.با نگاهی به گذشته، مایکروسافت اشتباه بزرگی انجام داد. Baldur’s Gate 3 هیچ قرارداد انحصاری خاصی ندارد، و عدم حضور آن روی کنسول Xbox قابل توجه است.

    meysambGubaruآریا حمیدیانA,,shVisible gamer manهادی صفائیTES fanWalleR (سهام دار بتزدا و مدیر عامل جدید یوبی‌سافت)Professor VergilmrCirilla RiannonRoyalknightv-alkalineLove GameRondaSquat-latexهیولاHaj_HosseinMasterSpider-Manmore

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا