اخبار روز

شرکت یوبیسافت از تکنولوژی ابری جدید خود رونمایی کرد – تی ام گیم

  • شرکت یوبیسافت از تکنولوژی ابری جدید خود رونمایی کرد – تی ام گیم

    یوبیسافت (Ubisoft) اخیراً یک تکنولوژی جدید محاسبه‌ی ابری را معرفی کرده است که طبق ادعای شرکت مذکور، این فناوری می‌تواند انواع مختلفی از بازی‌ها را خلق کند.

    در جریان یک جلسه در GDC، پاتریک باخ (Patrick Bach)، مدیر شعبه‌ی استکهلم یوبی‌سافت، کریستین هولمکویست (Christian Holmqvist)، مدیر فنی، و پر اولوف رومل (Per-Olof Romell)، دیگر مدیر فنی، در خصوص فناوری ابری جدید یوبی‌سافت که Ubisoft Scalar نام دارد، توضیحاتی را ارائه دادند.

    به گفته‌ی افراد اشاره شده، این فناوری جدید به یوبی‌سافت اجازه می‌دهد تا بازی‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تری را نسبت به قبل بسازد که می‌توانند همزمان به‌روزرسانی شوند و تجربیات اجتماعی جدیدی را ایجاد کنند.

    پر اولوف رومل در خصوص این تکنولوژی ابری جدید گفت:

    Ubisoft Scaler یک فناوری مهم است که عناوین یوبی‌سافت را قادر می‌سازد که از قدرت ابری استفاده کنند. این در اصل همان چیزی که است که مانند یک تغییر ذهنی بزرگ به نظر می‌رسد. سعی کنید به 10 سال آینده نگاه کرده و تصور کنید بازی‌ها چگونه می‌توانند باشند و چه انتظاراتی از بازی‌ها دارید و چگونه آن‌ها را می‌سازید.

    پاتریک باخ که پیش از پیوستن به یوبی‌سافت، سمت مدیرکل استودیوی دایس (DICE) را برعهده داشت، می‌گوید زمانی که استودیوی استکهلم در سال 2017 تأسیس شد، این مأموریت را به دست آورد تا از قالب‌هایی خارج شود که آن‌ها در مورد نحوه‌ی ساخت بازی‌ها می‌دانستند و همچنین قصد داشتند پیشرفت این فناوری را ببیند.

    چگونه بازی‌هایی را که باید در آینده باشند و می‌توانند باشند، دوباره تصور می‌کنید؟ و سپس شروع به ساختن به سمت آن برای ایجاد تجربیات جدید کنید؛ زیرا به طور کلی، بازی‌ها معمولاً تکرار آنچه قبلاً انجام شده است، به نظر می‌رسند. ما می‌خواهیم از شر آن خلاص شویم و چیزی بزرگ و متفاوت بسازیم.

    این محدودیت همیشه تا زمانی که ما بازی می‌سازیم، وجود داشته است. در واقع، چیزی که ما واقعاً در آن خوب بوده‌ایم، پنهان کردن این محدودیت‌ها و کار بر روی محدودیت‌ها است. این در واقع نوعی از تخصص ماست. حال، آنچه که Scaler ما را قادر می‌سازد که آن محدودیت‌ها را کاملاً حذف کنیم.

    این امر ما را برای مجموعه‌ی جدیدی از چالش‌ها آماده می‌کند. یعنی اکنون آنچه می‌دانیم کاملاً نامربوط است و باید دوباره فکر کنیم و یاد بگیریم که چگونه بازی‌ها را بسازیم تا تجربیاتی را ایجاد کنیم که واقعاً خواستار آن هستیم.​​بنابراین همه چیز را تغییر می‌دهد.

    رومل همچنین اشاره کرد که فناوری ابری Scalar نباید با استریم بازی اشتباه گرفته شود.

    استریم بازی یک مدل پخش است که دسترسی به بازی‌ها را بهتر می‌کند، اما در اصل بازی‌ها و کیفیت آن‌ها را تغییر نمی‌دهد. اکنون آنچه که Ubisoft Scaler به دنبال آن است، کیفیت و امکاناتی است که برای ما به عنوان توسعه‌دهندگان و گیمرها ارائه می‌دهد.

    او همچنین اشاره کرد که Scaler یک موتور بازی جدید نیست.

    فکر نمی‌کنم شروع مجدد ساخت موتورهای بازی به روشی که امروزی چندان منطقی باشد. Scaler یک جایگزین و همچنین گزینه‌ای برای موتورهای بازی موجود است تا از آن برای سرعت بخشیدن به بخش ابری هم از نظر تولید و هم در تجربیات همزمان استفاده کنند.

    با همه‌ی این اوصاف، بازیکنان از بازی‌هایی که با استفاده از Scalar ساخته می‌شوند، چه انتظاری می‌توانند داشته باشند؟ کریستین هولمکویست در این باره گفت:

    یک جنبه‌ی بسیار مهمی که Scalar به ارمغان می‌آورد، این است که شما همیشه به سرویس‌ها دسترسی دارید. بازی همیشه در حال اجرا است و همیشه امکان به‌روزرسانی بخش‌های مختلف آن بازی وجود دارد. بنابراین در حالی که گیمرها آن‌ها را بازی می‌کنند، توسعه‌دهندگان می‌توانند جهان‌های بسیار غنی خلق نمایند که می‌توانند رشد یابند، تکامل پیدا کرده و تغییر کنند. بنابراین ارتباط بسیار نزدیک‌تری بین بازیکنان و سازندگان ایجاد می‌شود.

    همچنین پاتریک باخ در این باره گفت:

    به طور کلی فکر می‌کنم آنچه که باید از این پیشرفت در محاسبه‌ی ابری انتظار داشته باشیم، این است که اول از همه بازیکنان بیشتری در یک دنیای مشترک وجود داشته باشند. فکر می‌کنم این امر باعث خلق تجربیات اجتماعی جدیدی می‌شود که هرگز قبل از آن ندیده‌ایم.

    همچنین می‌توانید شبیه‌سازی‌های جهان را در مقیاس و پیچیدگی ایجاد کنید که ما هرگز ندیده‌ایم. می‌توانید آن را با یکی از ستون‌های چیزی که یوبی‌سافت واقعاً در آن مهارت دارد، یعنی ساختن دنیاهای مختلف، تکمیل کنید. به طور کلی اکنون می‌توانیم جهان‌های بزرگ‌تری برای بازیکنان بسازیم.

    Scalar یک فناوری غیرمتمرکز به شمار می‌آید که در سراسر استودیوهای یوبی‌سافت موجود است و استودیوهای استکهلم، کیف، مالمو، هلسینکی و بخارست در حال حاضر با آن کار می‌کنند.

    meysambاینسایدر استخونیStar1MichaelJust GOD OF WARGramy k

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا