مایکروسافت: نگرانی سونی حول خرید اکتیویژن بلیزارد بیاساس است – تی ام گیم
مایکروسافت: نگرانی سونی حول خرید اکتیویژن بلیزارد بیاساس است – تی ام گیم
مایکروسافت در واکنش به بیانیهها و نگرانیهای اخیر سونی حول تصاحب اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد که سونی میخواهد از رقابت بیشتر جلوگیری کند.
در حالی که مایکروسافت سعی میکند قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را تکمیل کند، آژانسها و سازمانهای متعدد در حال تحقیق و بررسی هستند تا این خرید به بازارهای مختلف لطمهای وارد نکند. در پاسخ به نگرانیها، مایکروسافت اطمینان میدهد که رقابت کاهش نخواهد یافت و بازار یکطرفه نخواهد شد.
سونی مدتی پیش حول تصاحب فرنچایز Call of Duty توسط مایکروسافت ابراز نگرانی کرد و متذکر شد که این موضوع در انتخاب کنسول از سوی طرفداران تاثیر خواهد گذاشت. حالا مایکروسافت در بیانیهای به انجمن دفاع اقتصادی برزیل (CADE) توضیح میدهد که چرا سونی معترض است و چرا باید قرارداد نهایی شود.
مایکروسافت به این موضوع اشاره کرد که در میان تمامی کمپانیهایی که مورد نظرسنجی سازمان CADE قرار گرفتهاند (اپل، یوبیسافت، آمازون و گوگل)، تنها سونی نگران این تصاحب بوده است. همچنین، در ادامه این کمپانی اعلام کرد که سونی بازار دیجیتال را هدایت میکند و در نسل گذشته دو برابر مایکروسافت کنسول فروخته است.
مایکروسافت در ادامه به این موضوع اشاره میکند که رهبری و یکهتازی بازار از سوی سونی باعث شده است تا از افزایش رقابت واهمه داشته باشد و نمیخواهد سرویسی مانند ایکس باکس گیم پس خطری برای تسلط آن بر بازار باشد. در انتها، مایکروسافت صراحتاً به این موضوع اشاره کرد که سونی به کمپانیها و استودیوهای مختلف پول میدهد تا بازیهایشان روی ایکس باکس گیم پس قرار نگیرد.
مایکروسافت متذکر شد که ادعای سونی پیرامون ضروری بودن سری Call of Duty و اهمیت عجیب و غریب آن ضد و نقیض است، چرا که از سال 2017 (معرفی گیم پس) تا به امروز شاهد هیچیک از آثار اکتیویژن بلیزارد در سرویس گیم پس نبودهایم؛ با این وجود، این سرویس تا 25 میلیون مشترک، رشد کرده است.
در انتها مایکروسافت باری دیگر اعلام کرد که قصد ندارد بازیهای اکتیویژن بلیزارد را انحصاری کند.