در Cyberpunk 2077 Phantom Liberty از هوش مصنوعی برای جایگزینی صداپیشه فوت شده بازی استفاده شده است – تی ام گیم
در Cyberpunk 2077 Phantom Liberty از هوش مصنوعی برای جایگزینی صداپیشه فوت شده بازی استفاده شده است – تی ام گیم
سازندگان بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty، این تصمیم را با کسب اجازه از خانواده میلوگوست ریچک (MIŁOGOST RECZEK) ‘گرفتهاند.
طبق گزارش رسانه بلومبرگ، استودیو سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) برای شبیهساز صدای میلوگوست ریچک، صداپیشه لهستانی بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty، از تکنولوژی و هوش مصنوعی کمک گرفته است. ریچک که در سال ۲۰۲۱ از دنیا رفت، در این بازی وظیفه صداپشیگی شخصیت فرانک ویکتور (Viktor Vektor) را برعهده داشت.
مرگ ریچک باعث شده بود تا سازندگان، برای پر کردن این خلاء در بسته الحاقیِ جدید، با چالش جدیدی روبرو شوند. یکی از گزینهها این بود که به منظور صداپیشگی ویکتور، از هنرمند جدیدی استفاده شود و برای اینکه ناهماهنگی وجود نداشته باشد، صداپیشه جدید تمام دیالوگهای قبلی این شخصیت را دوباره ضبط کند.
با تمام این اوصاف اما طبق اعلام سیدی پراجکت رد به بلومبرگ، استودیو سازنده «این رویکرد را دوست نداشت» چراکه «ریچک یکی از بهترین صداپیشگان لهستانی به شمار میرفت» و عملکردش در این بازی و در نقش شخصیت فرانک ویکتور، «ستارهای» بود.
در عوض اما سازندگان، صداپیشه جدیدی استخدام کردند تا دیالوگهای جدید را ضبط کند و سپس با استفاده از نرمافزاری به نام Respeecher، صدای او را طوری تغییر دادند که مشابه با صدای ریچک به نظر برسد.
سیدی پراجکت رد همچنین اعلام کرد که برای انجام این کار، از خانواده ریچک اجازه گرفته است و فرزندان او نیز در این باره «بسیار پشتیبان» ظاهر شدند.
در حال حاضر استفاده از هوش مصنوعی در دنیای سرگرمی، به موضوعی بهشدت بحثبرانگیز تبدیل شده است. برخی از اعضای جامعهِ هنرمندان با این مسئله مخالف هستند چراکه اعتقاد دارند استودیوها به منظور کاهش هزینههای تولید، هوش مصنوعی را جایگزین آنها خواهند کرد یا بدون اینکه دستمزد مناسبی پرداخت کنند، از تصاویر و اجراهایشان استفاده خواهند کرد.
Cyberpunk 2077 Phantom Liberty در حال حاضر روی پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. اما نظر شما درباره مطالب بالا چیست؟ آیا با استفاده بیشتر از هوش مصنوعی برای انجام فعالیتهای فنی یا هنری در تولید بازیهای ویدیویی موافقید؟ با تی ام گیم در میان بگذارید.
منبع: Video Games Chronicle