سازنده Helldivers 2: توسعهدهندگان باید قبل از کسب درآمد از بازیها اعتمادسازی کنند – تی ام گیم
سازنده Helldivers 2: توسعهدهندگان باید قبل از کسب درآمد از بازیها اعتمادسازی کنند – تی ام گیم
مدیر خلاقیت بازی Helldivers 2 معتقد است که توسعهدهندگان باید اعتماد بازیکنان را قبل از کسب درآمد از بازیها جلب نمایند.
عنوان شوتر سوم شخص کواپ محور Helldivers 2 بهتازگی بر روی PC و PS5 منتشر شده است و در سه روز اول انتشار، حدود یک میلیون نسخه فروخت و به موفقترین عرضه پلی استیشن بر روی پلتفرم PC تبدیل شد.
این بازی دارای پرداختهای درون برنامهای است. با این حال Johan Pilestedt، مدیر استودیوی Arrowhead Game، معتقد است که آنها از رویکرد Pay-to-Win دوری کردهاند. او فکر میکند که توسعهدهندگان باید فرصت کسب درآمد از بازیهای خود را به دست آورند.
بسیاری از بازی های مدرن دارای پرداختهای درون برنامهی هستند. اخیراً سازندگان Foamstars پرداختهای درون برنامهای را با قیمتی بیشتر از خود بازی معرفی کردهاند. با این حال، دیدن اینکه توسعهدهندگان Helldivers 2 در تلاش هستند تا تعداد پرداختهای درون برنامهای را در بازی خود کاهش دهند، نکتهی امیدوارکنندهای است.
آقای Pilestedt در پاسخ به نگرانی بازیکنان در مورد پرداختهای درون برنامهای تاکید کرد در حالی که برخی از آیتمهای درون بازی دارای تغییرات عملکردی جزئی هستند، اما آنها اطمینان دادهاند که از روش Pay-to-Win دوری میکنند.
بازی Helldivers 2 رویکرد متفاوتی برای پرداختهای درون برنامهای دارد. بازیکنان میتوانند ارز ممتاز، Super Credits، را از طریق خود گیمپلی با کاوش در نقشهها و مدالهای معامله به دست آورند. این امر فشار برای خرج کردن پول واقعی را از بین میبرد و تضمین میکند که همه به همان تجربه اصلی گیمپلی دسترسی دارند. در حالی که آیتمهای تزئینی و برخی موارد دیگر برای خرید در دسترس هستند، با رعایت یکپارچگی تعادل بازی، هیچ مزیت ناعادلانهای ارائه نمیدهند.
موضع مدیر Arrowhead Game در برابر کسب درآمد استثمارگرانه در صنعتی مملو از لوتباکسها، سیزن پسها و پرداختهای درون برنامهای دائمی قابل توجه است. اعتقاد وی مبنی بر اینکه توسعهدهندگان باید «حق کسب درآمد» از بازیهای خود را به دست آورند، نشاندهنده تعهد به ارائه گیمپلی با کیفیت، ایجاد اعتماد بازیکنان و سپس ارائه راههای اختیاری برای بازیکنان برای پشتیبانی از بازی است.
این رویکرد با ترند بازی منصفانه (Fair to Play) که اخیراً شتاب گرفته است، همخوانی دارد. بازیهایی مانند Warframe و Path of Exile ثابت میکنند که عناوین موفق و ماندگار میتوانند بدون اتکا به روشهای کسب درآمد ناعادلانه پیشرفت کنند. این بازیها گیمپلی جذاب، بهروزرسانیهای معنادار و پرداختهای درون برنامهای اخلاقی را در اولویت قرار میدهند و بازیکنان را از طریق ارزشگذاری به جای فریبکاری، جذب و حفظ میکنند.
Helldivers 2 بازی جوانمردانه خود را با فروش آیتمهای تزئینی و ارتقاهای غیرضروری از طریق پرداختهای درون برنامهای حفظ میکند. این امر رقابت را متعادل نگه میدارد و تضمین میکند که بازیکنان میتوانند بدون احساس اجبار یا عقب افتادن، از بازی حمایت کنند.
نظر شما در این باره چیست؟