طراح روایت Final Fantasy 16 از داستانهای جانبی زیاد آن میگوید – تی ام گیم
طراح روایت Final Fantasy 16 از داستانهای جانبی زیاد آن میگوید – تی ام گیم
طراح اصلی روایت و داستان بازی Final Fantasy 16 بهتازگی دربارۀ تعداد زیاد مأموریتهای جانبی و انواع آنها صحبت کرده است.
از زمان معرفی بازی Final Fantasy 16، جزئیات زیادی از این عنوان منتشر شده است و در آخرین تریلر آن، شاهد باسهای غولپیکر، شخصیتهای تازه و موارد بصری خارقالعاده بودیم.
در محاصبهای با IGN، از آقای هیروشی تاکای (Hiroshi Takai) دربارۀ میزان خطی بودن داستان و وجود مأموریتهای فرعی انتخابی همجهت با روایت بازی سوال شد.
بخشی که به آن داستان اصلی میگوییم، یک روایت غنی و وسیع است که بدون شاخه زدن، رو به جلو حرکت میکند. هرچند، مأموریتهای جانبی زیادی وجود دارند که حول داستان اصلی پراکنده شدهاند. این مراحل جانبی فهم عمیقی نسبت به پیشزمینۀ داستانی فراهم میکنند و جنبههای متفاوتی از شخصیتها را نمایش میدهند.
نواحی بازی از وسعتهای متفاوتی برخوردارند، بعضی بزرگتر و بعضی کوچکتر هستند، اما چندین حوزه (Field) که نواحی حدوداً دو کیلومتر مربعی هستند، وجود دارند که سکونتگاهها و موارد دیگر را در خود جای دادهاند. با پیشروی در داستان بازی، به چندین ناحیه به نام استیجها (Stages) نیز بر خواهید خورد.
با این حال که مواردی برای اکتشاف در بازی وجود دارد، نیاز نیست که بازیکنان «انرژی خود را صرف کندوکاو کنند تا در آینده، پیشروی در بازی برایشان طاقتفرسا نشود.» احتمالاً چنین موضوعی نشان دهندۀ آن است که دیگر بازیکنان برای افزایش سطح نیازی نیست نگران فاصله گرفتن از مأموریتهای اصلی باشند. اما برای کسانی که کامل کردن بازی علاقهمند هستند، مکانهایی برای جمعآوری منابع، دشمنان قوی به نام Elite Marks و موقعیتهایی (Situations) وجود دارند که کلایو (Clive) باید با محدود شدن قدرتهایش آنها را تکمیل کند.
بازی Final Fantasy 16 در تابستان 2023 برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.