اخبار روز

در سال‌های آینده اختلاف گرافیکی میان Xbox Series X و PS5 واضح‌تر خواهد شد – تی ام گیم

  • در سال‌های آینده اختلاف گرافیکی میان Xbox Series X و PS5 واضح‌تر خواهد شد – تی ام گیم

    به گفته‌ی یکی از توسعه‌دهندگان، اگرچه فعلاً تفاوت‌های گرافیکی میان PS5 و Xbox Series X به چشم نمی‌آیند اما در آینده اختلافات بین این دو کنسول بیشتر خواهند شد.

    تبلیغات

    تقریباً دو سال از عرضه‌ی نسل نهم کنسول‌های بازی می‌گذرد و در حال حاضر می‌دانیم که پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس، هر دو سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی هستند که عملکردی تحسین‌برانگیز از خود نشان می‌دهند و توانایی‌های فنی کثیری دارند؛ هرچند که هنوز خیل زیادی از توسعه‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند تا آثارشان را به‌صورت میان نسلی منتشر کنند و فرصت نکرده‌اند از تمام توان این کنسول‌ها بهره ببرند.

    اما پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس، در مقایسه با یکدیگر در چه جایگاهی قرار خواهند گرفت؟ تاداس میگاوسکاس (Tadas Migauskas)، طراح بازی Caverns of Mars: Recharged، اعتقاد دارد که تفاوت پردازنده‌های گرافیکی این کنسول‌ها حداقل تا این لحظه تقریباً اندک است.

    وی، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت GamingBolt، اظهار داشته که اگرچه فاصله‌ی میان این سخت‌افزارها با پیشینیان نسلی قبلی‌شان کاملاً مشهود است اما اختلاف آن‌ها نسبت به یکدیگر، خصوصاً برای توسعه‌دهندگانی که عناوین چندپلتفرمی تولید می‌کنند، خیلی به‌ چشم نخواهد آمد. با این وجود اما او باور دارد از آن‌جایی که در نسل جاری، روزانه روش‌های جدیدی برای رندرینگ صحنه‌ها ظهور می‌کنند، هرچه زمان بیشتری بگذرد، افراد هم بیشتر متوجه‌ی تفاوت میان عملکرد این دو کنسول خواهند شد.

    در نسل‌های قبلی روال به این ترتیب بوده که توسعه‌دهندگان، یک یا دو بازی برای کنسول‌های جدید می‌ساختند و بعد از آن متوجه می‌شدند که می‌توانند چطور از ظرفیت‌های آن سخت‌افزارها استفاده کنند. در حال حاضر هم با توجه به قدرتمند بودن پردازنده‌ی گرافیکی هر دو کنسول، هنوز تاثیر توان آن‌ها روی روند توسعه‌ی یک بازی بسیار اندک است؛ اگرچه پیشرفت ۱۵ درصدی همچنان شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد اما این موضوع برای اکثر سازندگان حیرت‌آور نیست.

    روی یکی از این سخت‌افزارها می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید و از آن‌جایی که بیشتر بازی‌ها روی هر دوی آن‌ها اجرا می‌شوند، مجبورید تا با کمترین میزان پیچیدگی کار کنید. در یکی دو سالِ آینده که روش‌های رندرگیری جدیدتری ظهور می‌کنند، داده‌های سنگین‌تری برای پردازش به پردازنده‌ی گرافیکی ارسال می‌شوند. آن وقت ظاهراً شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی عناوین AAA که منابع بیشتری در اختیار دارند و از موتورهای بازی‌سازی اختصاصی استفاده می‌کنند، وفادارانه تلاش خواهند کرد تا اختلافات این سخت‌افزارها را بیش از پیش به تصویر بکشند.

    تاداس میگاوسکاس

    با توجه به اینکه در حال حاضر در نقطه‌ای قرار داریم که توسعه‌دهندگان، تقریباً ساخت بازی‌های میان نسلی را کنار گذاشته و شروع به تولید عناوین مختص کنسول‌های نسل نهمی کرده‌اند، تائید صحبت‌های میگاوسکاس درخصوص عدم دستیابی تیم‌های فنی به تمام توان سخت‌افزارهای جدید، منصفانه به‌نظر می‌رسد. به هر صورت باید منتظر ماند و دید در سال‌های آینده، چگونه اختلاف میان این کنسول‌ها با یک دیگر محرز شده و واضح‌تر به چشم خواهد آمد.

    نظر شما در این‌باره چیست؟ با تی ام گیم درمیان بگذارید.

    تبلیغات
    red-eyed Banished KnightRepatriateمنم یکی مثل خودتmatinesfABDVDPro gamerAQUARIUSخستهچشم بصیرتPorfosorTop G (حاج کلنک سابق )meysambAshen undead the bearerEzio Auditore da Firenzeℝ𝕖𝕫𝕒mohammad reza gamerDota2وایکینگ کپنهاگNullPARASITE EVE 2more

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا