بازی Elden Ring یکی از بزرگترین لانچهای تاریخ گیمینگ یوتیوب را داشته است – تی ام گیم
بازی Elden Ring یکی از بزرگترین لانچهای تاریخ گیمینگ یوتیوب را داشته است – تی ام گیم
در 60 روز پس از عرضهی بازی Elden Ring، این عنوان با بیش از 3 میلیارد بازدید به یکی از بزرگترین لانچهای گیمینگ در تاریخ یوتیوب تبدیل شده است.
بر اساس آمار اشتراک گذاشتهشده با IGN، این بازی در طول دو ماه بعد از عرضهی خود، 3.4 میلیارد بازدید در یوتیوب داشته است. عنوان بعدی لیست از آن GTA 5 با 1.9 میلیارد بازدید بوده، البته یوتیوب از زمان عرضهی GTA در سال 2013 پیشرفت بسیاری داشته و این مقایسه نادرست به نظر میرسد، اما عنوان به مراتب جدیدتر Red Dead Redemption 2 دارای 1.4 میلیارد بازدید بوده، پس مشخصا Elden Ring تا حد زیادی موفق ظاهر شده است.
یوتیوب گیمینگ از آن به عنوان بزرگترین لانچ تاریخ خود یاد نکرده، اما واضح است که اثر جهان آزاد فرامسافتور (FromSoftware) باعث بالا رفتن سطح انتظارات از بازیهای آینده در یوتیوب شده است. این موضوع تا حد زیادی به انواع مختلف ویدیو در مورد بازی مربوط میشود.
همچنین یوتیوب گیمینگ لیستی از آمار مربوط به بزرگترین ویدیوهای لانچ Elden Ring را فراهم کرده است:
پربازدیدترین ویدیوهای لانچ:
- CoryxKenshin – Elden Ring is Rage Game of 2022 (6.2 میلیون بازدید)
- AshesWolf – Elden Ring – MAX LEVEL 713 VS Bosses Gameplay (5.7 میلیون بازدید)
- Boomstick Gaming – ELDEN RING | Get “Overpowered” At The Very Start (5.3 میلیون بازدید)
- Joel Haver – Elden Ring from the NPC’s Perspective (5 میلیون بازدید)
- JackSepticEye – Best Game In The Last 5 Years (4.8 میلیون بازدید)
کانالهایی با بیشترین تعداد بازدید لانچ Elden Ring:
- RageGamingVideos (946 هزار دنبالکننده) با 71.6 میلیون بازدید
- FightinCowboy (1.07 میلیون دنبالکننده) با 39.6 میلیون بازدید
- Arekkz Gaming (1.29 میلیون دنبالکننده) با 39 میلیون بازدید
بخشبندی نوع محتوا:
- ویدیوهای درخواستی – 71.3 درصد
- لایو استریم – 25.98 درصد
- ویدیوهای کوتاه – 2.72 درصد
پربازدیدترینها بر اساس باسها (ترتیب نزولی)
- Margit, The Fell Omen
- Malenia Blade of Miquella
- Godrick the Grafted
- Starscourge Radahn
- Draconic Tree Sentinel
پربازدیدترینها بر اساس کلاس شخصیت (ترتیب نزولی)
- Samurai
- Hero
- Wretch
- Astrologer
- Warrior
یوتیوب گیمینگ همچنین جوایزی تحت عنوان Elden Lord Aawrds را برای بعضی از معروفترین تولیدکنندگان محتوای جامعهی Elden Ring در نظر گرفته است:
- VaatiVidya (2.27 میلیون دنبالکننده) – Lore Specialist
- Fextralife (574 هزار دنبالکننده) – All-Knowing Guide
- Distortion2 (313 هزار دنبالکننده) – Bloodhound Stepper
- Zullie the Witch (439 هزار دنبالکننده) – Soulsborne Scholar
- RichaadEB (568 هزار دنبالکننده) – Tarnished Tunemaker
این تیم همچنین از معروفترین قهرمان Elden Ring یعنی Let Me Solo Her که بیش از هزار بار سختترین باس بازی را به چالش کشیده است، قدردانی کرد و در ازای تلاشهای خود یک شمشیر واقعی به دست آورد. بر اساس یوتیوب گیمینگ، ویدیوهایی که شامل Let Me Solo Her بوده به تنهایی بیش از 25 میلیون بازدید داشتهاند.
همهی این موارد گواهی از موقعیت Elden Ring به عنوان یک پدیدهی واقعی در گیمینگ است. این بازی به سرعت به یکی از پرفروشترین عناوین چند سال اخیر در ایالات متحده و اروپا تبدیل شد؛ همچنین یکی از بزرگترین عناوین استیم از نظر تعداد بازیکن همزمان و یکی از بهترین بازیهای چند سال اخیر از نظر منتقدین بوده است.