اخبار روز

تحلیلگر: نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود – تی ام گیم

  • تحلیلگر: نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود – تی ام گیم

    در حالی که نینتندو برای اعلام جزئیات بیشتر از کنسول نسل بعدی خود، یعنی سوییچ ۲ در رویداد ۲ آوریل (۱۳ فروردین) آماده می‌شود، یکی از موضوعاتی که بحث داغ گمانه‌زنی‌ها شده، قیمت این کنسول است. جوست فن درونن (Joost van Dreunen)، یکی از بنیان‌گذاران SuperData Research و تحلیلگر صنعت بازی‌سازی، معتقد است که قیمت آن مشابه قیمت اولیه نینتندو سوییچ اصلی خواهد بود تا از دور شدن کاربران فعلی جلوگیری شود.

    تبلیغات

    در تحلیلی از استراتژی‌های نینتندو برای کنسول جدید، او پیش‌بینی می‌کند که نینتندو سوییچ ۲ با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شود. این قیمت یک آستانه روان‌شناختی حیاتی محسوب می‌شود که میان تمایل به ارائه سخت‌افزار سطح بالا و دسترسی بازار عامه تعادل برقرار می‌کند. همچنین وی اشاره کرد که این قیمت به نینتندو اجازه می‌دهد تا از فروش سوییچ ۲ سودآوری داشته باشد و درعین‌حال، قیمت آن را نسبت به سایر کنسول‌های موجود در بازار پایین‌تر نگه دارد. این مسئله برای نینتندو حائز اهمیت است، چرا که بازار کنونی به صورت قابل‌توجهی متفاوت از زمانی است که سوییچ فعلی عرضه شد.

    به نظر می‌رسد که ظهور سیستم‌های قابل حمل گیمینگ نیز بر برنامه‌های نینتندو تاثیر گذاشته است. به گفته فن درونن، دستگاه‌هایی مانند Steam Deck امکان تجربه بازی‌های PC با هزینه‌ای کمتر از یک کامپیوتر گیمینگ تخصصی را فراهم کرده‌اند. با این حال، نینتندو از مزیت بازی‌های انحصاری قدرتمند خود بهره می‌برد که اغلب موجب فروش بیشتر کنسول‌های این شرکت می‌شوند.

    تحلیلگر: نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود - تی ام گیم

    او در این مورد نوشت:

    ظهور دستگاه‌های قابل حمل قدرتمند مانند Steam Deck از شرکت Valve و ایسوس ROG Ally، نه‌تنها باعث رقابت مستقیم نمی‌شوند، بلکه موقعیت استراتژیک نینتندو را نیز تایید می‌کنند. با وجود این که این دستگاه‌ها از نظر طراحی شبیه به سوییچ ۲ هستند، اما با قیمت ۵۴۹ دلار و بالاتر و وابستگی به اکوسیستم بازی‌های PC، یک تقسیم‌بندی روشن در بازار ایجاد می‌کنند. نینتندو بارها توانایی خود را در حفظ سودآوری پلتفرم خود از طریق قیمت‌گذاری استراتژیک ثابت کرده است.

    فن درونن همچنین اشاره کرد که نینتندو سوییچ ۲ وارد بازاری می‌شود که دیگر مرزبندی‌های سختی میان نسل‌های مختلف کنسولی در آن وجود ندارد. در عوض، مشتریان تمایل بیشتری به حفظ آرشیو دیجیتالی بازی‌های خود دارند، و این موضوعی است که به نظر می‌رسد نینتندو آن را در نظر گرفته است، با توجه به پشتیبانی سوییچ ۲ از عناوین نسل قبل.

    فن درونن در ادامه می‌گوید:

    دوره هشت ساله نینتندو سوییچ با روند کلی صنعت بازی همسو است، جایی که تمرکز بر کسب درآمد دیجیتال، وابستگی به چرخه‌های تعویض سخت‌افزار را کاهش داده است. توجه نینتندو به پشتیبانی سوییچ ۲ از بازی‌های نسل قبل نشان می‌دهد که این شرکت دوام طولانی مدت پلتفرم را به عنوان یک اصل اساسی برای حفظ مدل سرمایه‌گذاری خود در نظر گرفته است. در حالی که در گذشته، چرخه‌های سخت‌افزاری عامل اصلی رشد بودند، اکنون تمرکز بر حداکثرسازی درآمد حاصل از نرم‌افزار و تعامل دیجیتال در بازه‌های طولانی‌تر قرار گرفته است.

    نینتندو سوییچ ۲ در ژانویه به صورت رسمی معرفی شد اما با این حال، اطلاعات رسمی زیادی از این کنسول در دسترس نیست. در این معرفی، نگاهی نزدیک‌تر به ویژگی‌های جدید آن ارائه شد که شامل نمایشگر بزرگ‌تر، طراحی بهبودیافته و مکانیزم جدیدی برای اتصال و جداسازی جوی‌کان‌ها می‌شود. سوییچ ۲ همچنین به صورت کامل با تمام بازی‌های سوییچ فعلی، چه فیزیکی و چه دیجیتالی، سازگار خواهد بود. البته برخی از عناوین خاص ممکن است روی کنسول جدید پشتیبانی نشوند.

    Amir

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا