سازندگان Resident Evil 4 remake تغییرات بازی نسبت به نسخه اصلی را توضیح میدهند – تی ام گیم
سازندگان Resident Evil 4 remake تغییرات بازی نسبت به نسخه اصلی را توضیح میدهند – تی ام گیم
سازندگان عنوان Resident Evil 4 remake قصد دارند که با اضافه کردن سیستم مخفی کاری، مسیرهای جدید و اختیارات دیگر، تجربه جدیدی نسبت به بازی اصلی برای طرفدارن به ارمغان بیاورند.
در ریمیکهای اخیر Resident Evil، کپکام (Capcom) به خوبی ثابت کرده است که از ایجاد نوآوری و تغییر چه در زمینهی محتوایی و چه در گیمپلی، حراسی ندارد و مشخص است که این روال در ریمیک جدید این سری نیز ادامه پیدا خواهد کرد؛ مانند سیستم جدید دفع حمله با چاقو که تنها بخش کوچکی از این تغییرات محسوب میشود.
آقای یاسوهیرو آمپو (Yasuhiro Ampo)، یکی از کارگردانان Resident Evil 4 remake در یک مصاحبه با وبسایت Game Informer، توضیحاتی پیرامون تغییرات جدید این عنوان نسبت به بازی اصلی دادند. آقای آمپو اعلام کردند که با افزایش اختیارات بازیکنان، قصد دارند جنبههای جدیدی را به گیمپلی بازی اضافه کنند تا ارزش تکرار بازی نزد بازیکنان بالا برود. طبق نظر آقای آمپو، با وجود اینکه عنوان اصلی جنبههای جدیدی را در بخش مبارزات در اختیار بازیکنان قرار داده است اما در بخشهای دیگر انتخابها محدود بودند.
آقای آمپو در این خصوص گفت:
اگر تنها بخش مبارزات را در نظر بگیریم، بازی در ارائه انتخابهای گوناگون به بازیکنان در هنگام جنگیدن بینقص عمل کرده است. اما در سایر بخشها احساس میکنیم که حق اختیار به آن شکل وجود ندارد و به نظرم میتوانیم آنها را بهبود دهیم.
این تصمیم در نهایت منتهی شد به اضافه کردن سیستم مخفی کاری که بخش اندکی از آن را در جریان گیمپلی منتشر شده از سوی کپکام، شاهد بودیم. قابلیت نشستن، مخفیانه به دشمن نزدیک شدن و بیصدا کشتن آنها، قسمتی از این سیستم جدید هستند. همچنین سلاحهای جدیدی نیز مانند کراسبو، اسلحه بیصدا و سلاحهای ویژه دیگری ( که کپکام تاکنون به معرفی آنها نپرداخته است) برای این سیستم مخفی کاری به بازی اضافه خواهند شد.
عنوان Resident Evil 4 Remake در تاریخ 24 مارس سال 2023 (4 فروردین 1402) برای پلتفرمهای پلیاستیشن 5، پلیاستیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.