مدیر سابق EA: احمقها روی پرداخت درون برنامهای تمرکز نمیکنند! – تی ام گیم
مدیر سابق EA: احمقها روی پرداخت درون برنامهای تمرکز نمیکنند! – تی ام گیم
مدیر عامل سابق الکترونیک آرتز (EA) جان ریچیتلو (John Riccitello)، در مورد تراکنشهای درون برنامهای صنعت بازیهای ویدیویی صحبت کرد.
او به توسعهدهندگانی که روی پیادهسازی سیستم کسب درآمد تمرکز نمیکنند، حمله کرد و آنها را «احمق» نامید. ریچیتلو این بیانیه را در PocketGamer.Biz منتشر کرد، زیرا از او در مورد عملکرد توسعهدهندگان در ابتدای تولید بازیها روی کسب درآمد از بازی اعتراض داشت. او به وضوح در مورد ناراحتی خود از توسعهدهندگانی صحبت کرد که پرداختهای درون برنامهای را در اولویت قرار نمیدهند، اما همچنین آنها را زیباترین، خالصترین و درخشانترین افراد خواند. ریچیتلو گفت:
فراری و برخی دیگر از خودروسازان سطح بالا هنوز از چاقوهای سفالی و حکاکی شده استفاده میکنند. این بخش بسیار کوچکی از صنعت بازی است که به این شکل کار میکند و برخی از این افراد رقبای مورد علاقه من در جهان برای مبارزه هستند. آنها زیباترین، خالصترین و درخشانترین افراد هستند.
او ادامه داد:
اما این صنعت افراد را بین کسانی که هنوز به آن فلسفه پایبند هستند و نیستند تقسیم میکند. من هنرمند موفقی را در هیچ کجا نمیشناسم که به نظرات بازیکنان خود اهمیتی ندهد. اینجاست که این چرخه بازخورد باز میگردد و آنها میتوانند انتخاب کنند که آن را نادیده بگیرند یا خیر. اما انتخاب اینکه اصلا از آن استفاده نکنید، کار خوبی نیست. من دیدهام که بازیهای بزرگ شکست میخورند، زیرا آنها حلقه اجبار خود را در دو دقیقه تنظیم کردند، در حالی که باید یک ساعت میشد.
در نهایت ادامه داد:
گاهی اوقات، شما حتی متوجه تفاوت بین یک موفقیت بزرگ و شکست بزرگ در یک پروژه نمیشوید. هیچ توسعهدهندهای در این سیاره وجود ندارد که این درآمد را نخواهد.
پرداختهای درون برنامهای همچنان یک موضوع داغ در صنعت بازی هستند. عمل فروش اقلام درون بازی در یک بازی با قیمت تمام شده، همیشه گفتگوها و بحثها را در میان متخصصان و مصرفکنندگان این صنعت برانگیخته است. بسیاری از توسعهدهندگان از آن زمان، محتویات رایگان را برای بازیها ترجیح میدهند. برخی از بازیها واقعا از این مزیت استفاده میکنند، مانند Diablo Immortal که در آن بازیکنان احتمالا باید بیش از 110000 دلار خرج کنند تا شخصیت خود را به حداکثر سطح برسانند.