لابی ۲۰۰ نفره Fortnite میتواند به لطف آنریل انجین ۶ محقق شود – تی ام گیم
لابی ۲۰۰ نفره Fortnite میتواند به لطف آنریل انجین ۶ محقق شود – تی ام گیم
آقای Tim Sweeney مدیرعامل اپیک گیمز (Epic Games)، در مصاحبه اخیر خود به امکان پیادهسازی لابیهای ۲۰۰ نفره در Fortnite به لطف موتور بازیسازی آنریل انجین ۶ اشاره کرده است.
در حال حاضر، ظرفیت لابی فورتنایت در حالت بتل رویال ۱۰۰ بازیکن است. به گفته Sweeney، این تعداد مشخص به دلیل محدودیتهای سرور بوده که در زمان انتشار بازی در سال ۲۰۱۷ وجود داشته است. اما از آن زمان تا کنون، تکنولوژی و موتور آنریل انجین پیشرفتهای زیادی داشتهاند.
Sweeney گفته است که در آن زمان نمیتوانستند ۲۰۰ بازیکن را روی یک سرور داشته باشند. همچنین کامپیوترهای مرکز داده (Data Center) بسیار کند بودند و این یکی از دلایل تقسیم نقشه فورتنایت به تعدادی جزیره مختلف بود.
او ادامه داد:
ما هنوز تکنولوژی مورد نیاز برای ایجاد یک دنیای بزرگ و بدون مرز که هر فرد خلاقی بتواند محتوای خود را در آن قرار دهد، نداریم. بنابراین بسیاری از مواردی که در حال حاضر میبینید، نسخه نهایی نیستند؛ بلکه راهحلهای موقتی هستند که برای گذراندن وضعیت فعلی، از آنها استفاده میکنیم تا به قابلیتهای نهایی که مدنظر داریم، برسیم.
مدیرعامل اپیک گیمز درباره تغییرات چشمگیری که استودیو انتظار دارد با ادامه توسعه و پیشرفت آنریل انجین ایجاد شود، صحبت کرد. او متذکر شد که مدل شبکه فعلی که بسیار محدود است، یکی از مسائلی میباشد که اپیک گیمز قصد دارد روی آن تمرکز کند.
وی اظهار داشت که اگر به آنچه که امروز در آنریل انجین ۵ وجود دارد نگاه کنیم، به صورت جالبی شبیه به مدل شبکهای است که او برای آنریل انجین ۱ در سال ۱۹۹۷ ساخت. این مدل در Unreal و Unreal Tournament استفاده شد و از آن زمان تا کنون بدون اینکه تغییرات اساسی در آن ایجاد شود، بهبودهای جزئی داشته.
به گفته Sweeney، مشکل اصلی مدل شبکه فعلی موتور بازیسازی آنها این است که به سرورهای اپیک گیمز اجازه نمیدهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این به این معنی است که حتی اگر ۱۰ میلیون بازیکن به صورت همزمان آنلاین باشند، آنها در نسخههای جداگانهای از یک دنیای مشترک قرار میگیرند و نمیتوانند یکدیگر را ببینند.
Sweeney بیان کرد که این موضوع چیزی است که اپیک گیمز میخواهد با آنریل انجین ۶ تغییر دهد. و این امر، امکان افزایش تعداد بازیکنان در هر لابی را فراهم خواهد کرد.
مدیرعامل اپیک گیمز اضافه کرد:
یکی از کارهای بزرگی که ما برای آنریل انجین ۶ انجام میدهیم، بهبود مدل شبکه است. جایی که سرورها هم بازیکنان زیادی را پشتیبانی میکنند و هم قابلیت انتقال بدون وقفهی بازیکنان بین سرورها و امکان ارتباط همه سرورها در یک مرکز داده یا در مراکز داده متعدد، برای شبیهسازی میلیونها یا حتی میلیاردها بازیکن همزمان فراهم شود.