اخبار روز

بازار جهانی PC در سه ماهه دوم 2022 با شدیدترین افت طی 9 سال گذشته مواجه شده است – تی ام گیم

  • بازار جهانی PC در سه ماهه دوم 2022 با شدیدترین افت طی 9 سال گذشته مواجه شده است – تی ام گیم

    طبق گزارش اخیر شرکت تحقیقاتی گارتنر (Gartner)، بازار رایانه‌های شخصی (PC) در طول سه ماهه دوم سال 2022، شدیدترین افت را در 9 سال گذشته تجربه کرده است.

    شرکت مذکور در گزارشی اعلام کرد که مجموع فروش رایانه‌های شخصی در سه ماهه دوم 2022 به 72 میلیون دستگاه رسیده است که کاهش 12.6 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2021 را نشان می‌دهد. در این گزارش توضیح داده شده است که شدیدترین افت بازار PC در طی یک دهه اخیر ناشی از مسائل و چالش‌های ژئوپلیتیکی، اقتصادی و زنجیره‌ی تأمین است که همه‌ی بازارهای منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

    بازار PC در سه بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقا با افت 18 درصدی، بیشترین کاهش در بخش رایانه های شخصی را تجربه کرد و پس از آن ایالات متحده با 17.5 درصد در رده‌ی بعدی قرار گرفت.

    میکاکو کیتاگاوا (Mikako Kitagawa)، مدیر بخش تحقیقات گارتنر، در این باره می‌گوید:

    افتی که در بازار PC در طی سه ماهه اول سال 2022 شاهد بودیم، در سه ماهه دوم شدت گرفت که این امر ناشی از بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی مداوم ناشی از حمله‌ی روسیه به اوکراین، فشار تورمی بر هزینه‌ها و کاهش شدید تقاضا برای کروم بوک‌ها بوده است.

    در این بین، اختلالات زنجیره‌ی تامین نیز ادامه یافت، اما علت اصلی تاخیر در ارائه‌ی رایانه‌ی شخصی از کمبود قطعات به مشکلات لجستیکی تغییر یافت. خریداران سازمانی همچنان زمان‌های تحویل رایانه شخصی را طولانی‌تر از حد معمول تجربه می‌کنند، اما زمان تحویل در پایان سه‌ماهه دوم بهبود پیدا کرد؛ تا حدی به این دلیل که شهرهای مهم کشور چین در اواسط این سه‌ماهه بازگشایی شدند.

    برای حفظ سود صنعت رایانه‌های شخصی مجبور است با وجود کاهش تقاضا، میانگین قیمت‌های فروش (ASP) را افزایش دهد. کاهش ترکیب رایانه‌های شخصی از کروم‌بوک‌ها که قیمت‌های پایینی دارند و روی آوردن به محصولات درجه یک نیز به افزایش میانگین ASP کمک کرد. با این حال، افزایش موجودی به ویژه در بخش مصرف کننده می‌تواند باعث کاهش ASP شود، زیرا فروشندگان سعی می‌کنند موجودی را کاهش دهند.

    در گزارش جداگانه‌ای که هفته‌ی گذشته منتشر شد، شرکت تجزیه و تحلیل Ampere Analysis پیش‌بینی کرد که درآمد بازار جهانی محتوا و خدمات بازی‌ها با 1.2 درصد کاهش در سال 2022 به 188 میلیارد دلار خواهد رسید.

    (𝘞𝘰𝘭𝘷𝘦𝘳𝘪𝘯𝘦) 𝘓𝘦𝘷𝘪Mehran.BameysambLittle samulAlbertJonah hexSquatlatex2🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉M2CianREZA_GTXInvisible bearded user

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا