گزارش: بیشترین سهم رشد بازی در سال ۲۰۲۳ به PC اختصاص داشته است – تی ام گیم
گزارش: بیشترین سهم رشد بازی در سال ۲۰۲۳ به PC اختصاص داشته است – تی ام گیم
یک گزارش جدید نشان میدهد که PC Gaming در سال گذشته دو برابر بیشتر از بازیهای کنسولهای خانگی رشد داشته است.
کنسولها و PC هر دو طرفداران گسترده و اختصاصی دارند. با این حال، رایانههای شخصی در مسیر رشد بیشتر نسبت به اکوسیستمهای کنسولهای سنتی قرار دارد. این دو با هم جزو پلتفرمهای اصلی انتخابی میلیونها نفر به شمار میروند.
با وجود آن که بازار کنسولها همیشه گسترده بوده است، اما بازیهای پلتفرم PC نیز به طور پیوسته در حال رشد هستند. یک گزارش جدید نشان میدهد که صنعت بازی در سال ۲۰۲۳ رشد ۲.۶ درصدی را تجربه کرد و بازیهای رایانههای شخصی بیشترین سهم را در این رشد داشتهاند.
بازار PC Gaming معمولاً برای اکثر مردم گرانتر است. با این حال، با توجه به این که انحصار کنسولی دیگر به اندازه گذشته مهم نیست، بسیاری از افراد از تجربهی بازیها روی کنسول چشمپوشی میکنند ،چراکه تجربهی آنها روی PC مزایای مختلف دیگری را ارائه میدهد.
Newzoo، مرکز آمار دادههای مرتبط به بازیهای ویدیویی، در گزارش جدید خود میگوید صنعت بازی طی سال ۲۰۲۳، مجموعاً ۹۳.۵ میلیارد دلار درآمدزایی کرده است. طبق این آمار، بازیهای PC به تنهایی ۳.۹ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و بازیهای کنسولی نیز در سال گذشته ۱.۷ درصد رشد داشتهاند که کمتر از ۵۰ درصد آمار رشد قبلی است.
این گزارش تایید میکند که بازیهای کنسولی به طور کلی درآمد بیشتری ایجاد کردهاند، اما به نظر میرسد بازیهای PC در حال بهتر شدن هستند. یک مزیت عمده برای کنسولها هنوز در انحصار بودن آن نهفته است، اما این مورد به اندازه گذشته رایج نیست. از مجموع ۹۳.۵ میلیارد دلار درآمد، بازیهای کنسولی ۵۳.۱ میلیارد دلار درآمد داشتهاند. این بخش ۵۷ درصد از کل سهم درآمد را نشان میدهد و بازیهای PC با ۴۰.۴ میلیارد دلار ۴۳ درصد از سهم کلی را از آن خود کرده است.