یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهانآزاد 15 سال طول میکشید – تی ام گیم
یوشیدا: ساخت Final Fantasy 16 جهانآزاد 15 سال طول میکشید – تی ام گیم
نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) طی مصاحبهی اخیرش به دلایل جهانآزاد نبودن Final Fantasy 16 اشاره میکند و آن را همراستای اهداف مهم خود از این پروژه برمیشمارد.
ماه گذشته، تهیهکنندهی Final Fantasy 16 جزئیاتی از این بازی منتشر کرد که شامل جهانآزاد نبودن آن نیز میشد. ظاهراً دلیل این مورد آن بوده است که سازندگان قصد داشتند داستانی در ابعاد بزرگ ارائه دهند که در بخشهای مختلفی از جهان به وقوع میپیوندد و در صورت جهانآزاد بودن بازی، شاهد محدود شدن داستان آن تنها به فضای یک دنیای محدود بودیم.اکنون، یوشیدا در مصاحبهی جدید خود با مجلهی فامیتسو (Famitsu) اعلام کرده است که جهانآزاد کردن بازی به زمان بسیاری نیاز داشت.
او در این باره گفت:
هنگامی که نخستین Final Fantasy را بازی کردم، با خود گفتم:«تجربهای شبیه به فیلم است.» از ترکیب بخش فنی، زمانبندی دیالوگها، داستان و صدا، بهترین تجربهی ممکن در بازیها خلق شده است. به نظر من وجود تنها یک Chocobo یا Moogle در بازی هم آن را به Final Fantasy تبدیل میکرد. آن تجربه باید در Final Fantasy 16 هم حس شود. علاوه بر آن، لازم است که اهداف طراحی بازی، با در نظر گرفتن تواناییهای تیم سازنده مشخص شود. وقتی به این موضوع فکر میکردم، با خود گفتم:«جهانآزاد بودن بازی با آنچه اکنون در حال برنامهریزیاش هستیم، همخوانی ندارد.»
او اهداف اصلی خود برای این پروژه را به این شکل شرح میدهد:
میخواهم داستان قهرمانی را روایت کنم که جهان را نجات میدهد؛ چون این بازی یک Final Fantasy است. میخواهم شخصیتی قابل احضار وجود داشته باشد که محیط را به نابودی بکشد. میخواهم این بازی را در سریعترین زمان ممکن عرضه کنم و امکان عرضهی آن طی چند قسمت مختلف وجود ندارد.
او همچنین در ادامه و با توجه به این اهداف میگوید:
با در نظر گرفتن این چهار نکتهی مهم، نظرم این است که خواستن چیزی بیشتر از این، عملاً غیرممکن است. اگر برای توسعهی بازی 15 سال وقت در اختیارمان بود، فرصت این را داشتیم که خودمان را با جهانآزاد کردن آن به چالش بکشیم. به هر صورت، خلق داستانی در این ابعاد برای عنوانی جهانآزاد، از نظر مالی و زمانی تقریباً ناممکن است. با خود فکر کردم که در صورت اتخاذ این تصمیم، تیم سازنده در این باره نگران خواهد شد. ارائهی بهترین داستان ممکن به زعم خودمان در قالب تجربهای که بازی و فیلم را ترکیب میکند، به محیطی جهانآزاد نیاز ندارد؛ مثلاً اگر بگویید:«ایدهی خوبی دارم و قطعاً قادر به انجامش هستم»، من از شما حمایت میکنم، اما اگر در قبال عملیکردنش شک داشته باشید، به شما میگویم که این کار نباید انجام شود.
بازی Final Fantasy 16 در تابستان 2023 برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.