یوشیدا: God of War به تعویق افتاد چون از مشکلات نسخه آزمایشی آن وحشتزده بودم – تی ام گیم

یوشیدا: God of War به تعویق افتاد چون از مشکلات نسخه آزمایشی آن وحشتزده بودم – تی ام گیم
شوهی یوشیدا، رئیس سابق استودیوهای پلی استیشن، در مصاحبه جدیدی فاش کرد که هنگامی که برای اولین بار به تجربه نسخه در حال توسعه بازی God of War (2018) پرداخت، مشکلات آن به قدری او را شوکه کرده بود که تصمیم گرفت عرضه آن را ۶ ماه دیگر به تعویق بیاندازد.

شوهی یوشیدا در آخرین مصاحبه خود با وبسایت Gamefile، خاطرهای از دوران حساس توسعه God of War را با طرفداران به اشتراک گذاشت. او در این مصاحبه با گفتن اینکه از وضعیت نسخه آزمایشی God of War «وحشتزده شده بود»، توضیح داد:
God of War، یکی از بزرگترین بازیهای در حال توسعه ما در آن زمان بود. کمپانی انتظارات بالایی از آن داشت و رونمایی بینظیری نیز از آن انجام شده بود. ولی چیزی حدود ۶ ماه پیش از زمان عرضه تعیین شده (۲۰۱۷)، بارلوگ من را به استودیو دعوت کرده و به من اجازه داد GOW را بازی کنم. بازی در آن زمان، شاید تقریباً ۸۰ درصد کامل شده بود، اما من در تکمیل کردن یکی از مراحلی که بارلوگ از من میخواست انجام بدم مشکل داشتم. دشمن از پشت و بیرون از زاویه دید به من شلیک میکرد و من حس میکردم این یک تقلب است. همچنین، مشکلاتی نیز در رابطه با افت فریم وجود داشت و برخی از چیزها هم اصلاً درست کار نمیکردند.
او در ادامه با اشاره با اهمیت موفقیت God of War برای سونی افزود:
هنگامی که به زمان باقیمانده برای توسعه و انتظارات کمپانی و حتی بازیکنان از این عنوان فکر میکردم، با خود گفتم «این یک مشکل بزرگ است»؛ اما چون بارلوگ شخصی بسیار خلاق، مهربان و مشتاق بود، نمیتوانستم این نظر را در حضور او ابراز کنم. البته حالات چهره من گویای احساس اولیهام نسبت به بازی بود.
پس از این بازدید، من نزد مدیر اجرایی، شانون استاداستیل (Shannon Studstill) رفتم و به او گفتم «ما با یک مشکل مواجه شدهایم». در نهایت، ما موفق شدیم زمان عرضه بازی را به تعویق بیندازیم. زمان عرضه اصلی، در اکتبر ۲۰۱۷ بود (مهر ۱۳۹۶) و ما آن را به آوریل سال بعد (فروردین ۱۳۹۷) منتقل کردیم، یعنی در کنار ۶ ماه زمان اولیه، ۶ ماه دیگر نیز به توسعه دهنده مهلت دادیم. این [تعویق زمان عرضه]، بسیار به آنها در صیقل دادن محصول نهایی کمک کرد.
به لطف این تصمیم هوشمندانه، God of War نه تنها موفق شد نظر مثبت بازیکنان را جلب کرده و فروش بالایی را تجربه کند، بلکه در سال عرضه نیز توانست جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند. جالب است بدانید که به همین شکل، God of War: Ragnarok نیز با هدف زمان دادن به بهبود مشکل جسمانی بازیگر نقش کریتوس، کریس جاج، تأخیر خورده بود.


