با انتشار تریلری تاریخ عرضه MindsEye، بازی جدید تهیهکننده سابق GTA، مشخص شد – تی ام گیم

با انتشار تریلری تاریخ عرضه MindsEye، بازی جدید تهیهکننده سابق GTA، مشخص شد – تی ام گیم
توسعهدهندگان سابق Rockstar با انتشار تریلری جدید از بازی MindsEye، تاکید کردند که قصد احیای بازیهای خطی و سینمایی را دارند.

با انتشار تریلری، تایید شده است که این عنوان در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۵ (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خواهد شد. این تیم توسعه که قبلاً اظهار کرده بودند قصد دارند آینده صنعت گیم را به نمایش بکشند، در حال توسعه عنوانی هستند که بسیار شبیه به Grand Theft Auto به نظر میرسد. اگرچه، توسعهدهندگان استودیو Build a Rocket Boy که مشغول ساخت بازی MindsEye هستند، احتمالاً ترجیح میدهند از این مقایسهها اجتناب کنند.
در ادامه میتوانید این تریلر را مشاهده کنید:
تغییرات در صنعت بازیهای ویدیویی از دهه ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۵ بسیار زیاد بوده است. قبلاً، بازیهایی مانند GTA 5 و Call of Duty بر اساس تمایل به شبیهسازی فیلمهای اکشن بزرگ ساخته میشدند. اما در حال حاضر، صنعت بازی به سمت بازیهای جهان باز و بتل رویال رفته است. به عبارت دیگر، دیگر سازندگان تلاش زیادی برای تبدیل بازیها به فیلمهای قابل بازی نمیکنند و بازیها به سمت فرمهای متنوعتری از روایتهای داستانی حرکت کردهاند.
آدام وایتینگ، دستیار کارگردان در استودیوی BARB و کارمند سابق راکستار، میگوید چندگانگی در بازیها و وجود تمامی سبکها در نهایت به افزایش کیفیت عناوین ساخته شده ختم میشود، اما در حال حاضر شاید این روند کمی بیش از حد به سمت یک جهت خاص رفته باشد. او همچنین گفته است:
بازیها ابزارهای فوقالعادهای برای روایت داستانهای معنیدار هستند و این داستانها به دلیل ویژگی تعاملی بودن بازیها، برای بازیکنان جذابتر و غوطهورکنندهتر میشوند.
بازیهای ویدیویی به شیوهای خاص میتوانند مخاطب را درگیر کنند، به دلیل اینکه بازیکننده بهطور فعال در تعامل با شخصیتها و داستان قرار میگیرد، در حالی که فیلمها و برنامههای تلویزیونی صرفاً تجربهای غیرفعال برای بیننده هستند.
تغییرات زیادی در دنیای بازیها رخ داده است. ساخت بازیها هزینه بیشتری نسبت به گذشته نیاز دارد، بنابراین توسعهدهندگان سعی میکنند بازیهایی بسازند که به طور مداوم برایشان خدماتی ارائه دهند.
اگرچه بازیهای سرویسمحور و طولانی مدت محبوب هستند، اما هنوز داستانهای معناداری که به خوبی طراحی شدند، ارزش زیادی دارند. زیرا بازیکنان غرق در این داستانها میشوند. این داستانها باید دارای مواردی از جمله لحظات پر تنش، توسعه شخصیتها، لحظات احساسی و همچنین صحنههای بزرگ و دراماتیک باشند.
چنین تجربهای به بازیکنان این امکان را میدهد تا پس از یک روز طولانی به خانه بیایند و از یک داستان خوب و مناسب که زمان آنها را محترم میشمارد، لذت ببرند.

وایتینگ همچنین از تغییرات در صنعت بازیهای ویدیویی و تأثیرات آن بر نحوه طراحی و توسعه بازیها صحبت کرده و گفته است:
چند سال پیش، ایدهای وجود داشت که بازیها باید شبیه فیلمها شوند، زیرا سینما یک هنر معتبر به شمار میرفت. اما اکنون این روند به سمت مخالف رفته و خیلی از جنبههای سینمایی در بازیها فراموش شده است. من سینما و فیلمها را دوست دارم، و فکر میکنم خیلی از مردم هم همینطورند.
در ادامه وایتینگ در مورد شباهتهای بازی MindsEye با عنوان GTA صحبت کرده و گفته است این افکار به دلیل تمهای مشابهی مثل جرم، فساد، و محیطهای شهری که در بیشتر بازیها دیده میشوند، به وجود آمدهاند. او هچنین خاطر نشان کرده است:
این شباهتها تصادفی هستند و قصد ندارم مقایسه زیادی با GTA یا تمهای مشابه در سینما انجام دهم.
تمهایی مانند هوش مصنوعی، تکنولوژی، طمع و فساد داستانهایی هستند که در سراسر دنیا و در فرهنگهای مختلف مشترک هستند.
بازی MindsEye کمی پیش در مراسم State of Play سونی حاضر شده بود. لزلی بنزیز، تهیه کننده GTA و کارگردان این اثر، گفته بود که بازی MindsEye ژانر اکشن سینمایی را یک گام جلوتر خواهد برد.



















