وارن اسپکتور در مورد لغو System Shock 3 صحبت میکند – تی ام گیم
وارن اسپکتور در مورد لغو System Shock 3 صحبت میکند – تی ام گیم
وارن اسپکتور (Warren Spector) در یک مصاحبه جدید، به طور ضمنی به این موضوع اشاره کرده است که ایدههای او برای System Shock 3 به طور کامل مرده است.
به عنوان بخشی از مصاحبه جدید با GamesBeat، طراح بازی تحسین شده Deus Ex به طور خلاصه در مورد نسخه خود از System Shock 3 که استودیوی OtherSide Entertainment برای چند سال مدیریت کرده بود، صحبت کرد. هنگامی که از اسپکتور در مورد آنچه در OtherSide اتفاق افتاده و شرایط پیرامون توسعه در System Shock 3 سوال شد، گفت:
ما سال گذشته بیانیهای منتشر کردیم. در این مرحله چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. تنسنت (Tencent) در حال پیشبرد فرنچایز است. این به آنها بستگی دارد که آنچه را که میخواهند بگویند. توضیح زیادی نمیتوانم به شما بدهم.
بیانیه مربوطه به تصاحب مالکیت System Shock 3 توسط تنسنت اشاره میکند. در بیانیه کوتاهی که در اوایل سال 2020 در توییتر منتشر شد، آمده است:
نیمی از ما خوشحالیم که اعلام کنیم تنسنت امتیاز System Shock را خریداری کرده است. به عنوان یک استودیوی مستقل کوچکتر، انجام پروژه به تنهایی برای ما چالشبرانگیز بود. ما معتقدیم که تواناییها و تخصص عمیق تنسنت به عنوان یک شرکت بازیسازی پیشرو، این فرنچایز را به موفقیتهای جدیدی خواهد رساند.
وقتی از GamesBeat پرسیده شد که اسپکتور چه مدت روی System Shock 3 کار کرده است، او پاسخ داد:
ما در سالهای 2018 و 2019 روی آن کار کردیم. همین.
او همچنین فاش کرد که OtherSide Entertainment در اوج توسعه بازی، به 17 کارمند افزایش یافت. رسانه GamesBeat در ادامه راجع به مشکلاتی که در پرتو پایان توسعه System Shock 3 رخ داد، پرسید:
مطمئنا یک سری مشکلات شخصی وجود داشت. من مطمئن نیستم چگونه آن را بگویم. من یک موضوع را شخصا درک میکنم، میدانید؟ توسعه بازی برای من فقط یک شغل نیست. مدتی طول کشید تا دوباره آب خلاقیتم جاری شود و سپس کووید شیوع پیدا کرد. دنیا دیوانه شد.
تقریبا دو سال از آخرین بهروزرسانی خبری از بازی System Shock 3 میگذرد و علیرغم ادعاهای مبهم مبنی بر اینکه برخی از اعضای استودیو هنوز درگیر این پروژه هستند، به نظر میرسد که اسپکتور به کار خود ادامه داده است. او از ساخت یک بازی جدید خبر داد که باعث شده است جف گودسیل (Jeff Goodsill)، مدیر باسابقه، به عنوان مدیر کل به استودیو ملحق شود. گودسیل بر تولید کنسولهای نسل بعدی و بازیهای رایانههای شخصی توسط این استودیو مستقل، نظارت خواهد کرد که در حال حاضر بر روی عناوین معرفینشدهای کار میکند. وارن اسپکتور گفته بود که پروژه فعلی او هنوز در مراحل اولیه توسعه است، اما او مشتاق است به زودی اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارد. او گفت:
کار کردن با یک تیم با استعداد روی عنوان و آیپی جدید، احساس بسیار خوبی است. طرفداران میدانند که باید از بازیهای ما چه انتظاری داشته باشند. دنیایی فراگیر و روایتی جذاب که بازیکنان مستقیما از طریق انتخابها روی بازی تاثیر خواهند گذاشت.
اسپکتور در مصاحبه با GamesBeat کمی بیشتر در مورد بازی جدید خود اطلاعات داد و گفت:
این عنوان، یک بازی بسیار عمیق خواهد بود. در کارهایی که میتوانید انجام دهید و آنچه ما از شما میخواهیم انجام دهید، تنوع زیادی وجود خواهد داشت.
او همچنین فاش کرد که کار روی این بازی از زمان همهگیری کووید-19 شروع شد:
در زمان شیوع کووید شروع کردم به فکر کردن در مورد همه چیز. من را تصور کنید که در اتاقی تنها نشستهام و هارد دیسک خالیام روبهرویم قرار دارد. مثل یک رویا به نظر میرسد، اما شرایط اینطور نماند. من ایدههای زیادی پیدا کردم. من همیشه به مردم میگویم که ایده ساختن آسان است. من صدها ایدهی ساخت بازی، از فرم یک جملهای تا فرم 20 صفحهای را به طور قانونی روی هارد دیسکم دارم. من ایدهها را مرور کردم و آنها را توسعه دادم.