بازگشت Verdansk جان تازهای به Warzone داده است – تی ام گیم

بازگشت Verdansk جان تازهای به Warzone داده است – تی ام گیم
بازگشت نقشه محبوب Verdansk به Warzone شاید راهحلی ایدهآل برای رفع همه مشکلات بازی نباشد، اما بهطور قابلتوجهای، برای اولین بار پس از مدتها، هیجان و لذت را به بازی بازگردانده است.

پس از سالها شایعه، گمانهزنی و تیزرهای مختلف، بالاخره این اتفاق افتاد. Verdansk با تمام شکوه خود، همراه با مکانهای مشهوری که در ذهن طرفداران حک شدهاند و با سلاحهای کلاسیکی که حتی گیمرهای حرفهای این بازی را غرق در احساسات میکند، بازگشته است.
با این حال، این بازگشت تنها به منزله مرور خاطرات نیست. پس از سالها بهروزرسانیهای ناموفق و تغییرات گیجکننده گیمپلی وارزون، Verdansk حکم آخرین امید وارزون برای بازگشت به روزهای اوج خود خواهد بود.
آیا بازگشت Verdansk واقعاً به معنای نجات وارزون است؟ شاید نه. اما از سال ۲۰۲۱، این بازی حالا بهترین شرایط خود را سپری میکند.
بیایید یک نکته را روشن کنیم: Verdansk همواره بهترین نقشهی بتل رویال Call of Duty بوده و هست. این موضوع در همان لحظات اولیهی فرود در اولین مسابقه مشخص میشود؛ درست زمانی که متوجه میشوید چقدر حرکت در این نقشه لذتبخش است و این که چهقدر نقاط POI در نسخههای بعد از آن، طراحی نامناسبی داشتهاند.

هر منطقه، از Downtown گرفته تا Farmland، ویژگیهای منحصربهفرد و طراحی قابلدرکی دارد که حرکت در نقشه را آسان میکند و بستر مناسبی برای درگیریهای هیجانانگیز فراهم آورده است. این درگیریها اغلب به نفع کسانی خواهد بود که در اتفاعات بالاتر پرسه میزنند، اما همچنان فرصتهای زیادی برای حرکت تاکتیکی و غافلگیر کردن رقیب وجود خواهد داشت.
البته، کمبود Ziplineها (که در میان فصل بازمیگردند) برای دسترسی سریع به پشتبامها، تا حدودی قدرت را به سمت تیمهایی متمایل میکند که روی ساختمانهای بلند مستقر هستند. با این حال، برنامهریزی برای فرار از تیررس تکتیراندازها یا غافلگیر کردن آنها، همچنان یک چالش جذاب و درگیرکننده تلقی میشود.
همچنین تیم توسعهدهنده کار فوقالعادهای در بهبود این نقشهی قدیمی انجام داده است. همه چیز روشنتر و واضحتر شده و مه دیداری که گاهی اوقات نبردهای دوربرد را دشوار میکرد، حذف شده است. افزودن پوششهای جدید نیز باعث شده تا قدم زدن در مناطق باز به منزله مرگ حکمی نباشد. نتیجه، نسخهای از Verdansk است که حتی از نسخه قدیمی و محبوب خود بهتر بهنظر میرسد.
تنها نقشهها نیستند که فصل ۳ را به تجربهای تازه و متفاوت تبدیل کردهاند. پس از افزوده شدن چندین ویژگی اضافی که اصالت تجربهی بتل رویال در Call of Duty را کمرنگ کرده بودند، Verdansk بازی را به ریشههای اولیه بازگردانده است.
تمامی سلاحهای Black Ops 6 (و باقی آنها که در ادامه اضافه میشوند) تقویت شدهاند و آسیب بیشتری وارد میکنند، که این امر زمان کشتن را کاهش داده و نبردها را سریعتر و چالشبرانگیزتر کرده است. در این میان، موقعیتگیری و آگاهی از موقعیت خود اهمیت زیادی پیدا کردهاند، چرا که اگر از پشت مورد حمله قرار بگیرید، خیلی زود به لابی باز خواهید گشت. ما پیشتر در مطلبی به قدرتمندترین سلاحها برای Verdansk پرداخته بودیم.

علاوه بر این، بیشتر گزینههای «بازگشت به بازی» حذف شدهاند. اگر کشته شوید، تنها راه بازگشت به بازی برنده شدن در نبرد ۱ به ۱ در Gulag یا خریداری مجدد توسط همتیمی است، که این خود دقیقاً از ویژگیهای بارز وارزون محسوب میشد.
این سبک گیمپلی شاید گاهی سخت و خستهکننده به نظر برسد، اما تنشی را اضافه کرده که کمبود آن طی سالهای اخیر حس میشد؛ چرا که با وجود قدرت بالای تجهیزات، یک حرکت اشتباه میتواند به قیمت جان تمام شود. بیتردید، Verdansk توانست طرفداران قدیمی را به خود جذب کند، اما سؤال اصلی این است که آیا این بازگشت میتواند نقطه عطفی برای احیای وارزون باشد؛ مخصوصاً وقتی که اثر حس نوستالژی کمرنگتر شود؟
بر اساس تجربیات قبلی، احتمالاً بازگشت این نقشه به نفع بازی تمام شود. چنین رویکردی مبنی بر بازگشت به اصول اولیه باعث شده فصل ۳ به بهترین تجربهای تبدیل شود که از زمان انتشار بازی در اختیار طرفداران قرار گرفت. از سوی دیگر، وارزون مسیری طولانی برای رسیدن به این نقطه را سپری کرد و حالا تکیهگاهی محکم برای پیشرفت خواهد داشت.
با این حال، چنین بهروزرسانیهایی باید ادامهدار باشند؛ از جمله افزودن اسلحههای جدید و رویدادهایی که تجربه واقعی بازی را تحت تأثیر منفی قرار ندهند.






![[DEMON] [DEMON]](http://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/195400/1743358345-bpthumb.jpg)