تهیهکننده مجموعه از عدم وجود مراحل کلاسیک، گیمپلی ۲D و ظاهر ۳D بازی Sonic Superstars میگوید – تی ام گیم
تهیهکننده مجموعه از عدم وجود مراحل کلاسیک، گیمپلی ۲D و ظاهر ۳D بازی Sonic Superstars میگوید – تی ام گیم
اگر از اطلاعات ضد و نقیض درباره پایبندی به ریشههای Sonic Superstars در عین کنار گذاشتن برخی عناصر قدیمی گیج شدهاید، آقای تهیهکننده برای شما شفاف سازی میکند.
به گفته تاکاشی لیزوکا (Takashi Iizuka)، تهیهکننده مجموعه، Sonic Superstars دارای مراحل و Zoneهایی است که تاکنون مانند آنها را در بازیهای دو بعدی فرنچایز ندیدهایم. وی در مصاحبه با رسانه IGN، درباره این حرف زد که Sonic Superstars چگونه مراحل کلاسیکی مانند Green Hill Zone را از بازیهای قدیمی به ارث برده است و در عین حال، شامل مراحل جدیدی میشود که هرکدام ویژگیهای سبک ظاهری خودشان را دارند:
Green Hill Zone در بازی Sonic Mania با کمی تغییر همراه شد و حتی در Sonic Origins نیز این بخش را در قالب قسمتی از اولین بازی مجموعه، قرار دادیم. با این حال اما چیزی که میخواستیم انجام دهیم، طراحی جزیرههای جدیدی بود که شما به عنوان شخصیت سونیک، در آن به اکتشاف بپردازید… ما میخواستیم سونیک را به جزیرهای کاملاً جدید North Star ببریم تا در آنها گشت و گذار کند. بنابراین در این بازی (Sonic Superstars)، مکانهای جدیدی برای سونیک خلق کردیم.
تاکاشی لیزوکا
چنین چیزی همینطور به این معناست که قرار نیست شاهد بازگشت برخی مراحل ۲ بعدی مجموعه مانند Chemical Plant Zone باشیم. علیرغم کنار گذاشتن مراحل قدیمی اما وقتی که نوبت به گیمپلی میرسد، لیزوکا توضیح میدهد که چگونه Sonic Superstars به ریشههای فرنچایز بازگشته است:
یکی از مواردی که ما واقعاً قصد داشتیم از آن اطمینان حاصل کنیم، بازگشت به ریشههای گیمپلی کلاسیک مجموعه بود و من از عملی شدن این موضوع مطمئن هستم؛ شما در نقش سونیک بازی میکنید، میپرید، تبدیل به توپ میشوید و دشمنان خود را مورد حمله قرار میدهید. اولین کاری که تیم توسعه انجام داد، دوبارهسازی بسیار دقیق گیمپلی کلاسیک بود. بنابراین وقتی Sonic Superstars را بازی میکنید، در حال تجربه هسته کلاسیک بازیهای سونیک هستید. میدوید، میپرید، تبدیل به توپ میشوید، دشمنانتان را از بین میبرید و همچنان درحال جلو رفتن هستید.
تاکاشی لیزوکا
درنهایت نیز تاکاشی لیزوکا مصاحبه خود را با صحبت درباره سبک ظاهری جدید Sonic Superstars به پایان برد. اگر به خاطر داشته باشید، میدانید که بازیهای ۳D سری علاوه بر ظاهر، از گیمپلی ۳D بهره میبردند و قسمتهای کوچکی از آنها شامل بخشهای ۲D میشدند که جزوی از دنیای بزرگِ سه بعدی بازی بودند. با این وجود، عنوانی مانند Sonic Mania هم گیمپلی دو بعدی سری را حفظ کرد و هم ظاهر کلاسیک ۱۶ بیت آن را. Sonic Superstars اولین بازی در مجموعه خواهد بود که ظاهری ۳D ارائه میدهد اما از گیمپلی ۲D بهره میبرد.
این همان بازی کلاسیک ۲D است ولی ما از مدلهای سه بعدی برای ساخت جهان و شخصیتهای آن استفاده کردهایم. ما میتوانیم کارهایی در این گیمپلی ۲D انجام دهیم که قبلاً نمیتوانستیم. گاهی اوقات شاید بتوانیم کاراکتر را برگردانیم یا آن را طوری بچرخانیم که انجام چنین کاری واقعاً در ظاهرِ کلاسیک و سبک Pixel Art آن میسر نبود. یا حتی ممکن است مبارزه با باسی را داشته باشیم که در دنیای ۳D فعلی اتفاق میفتد. چون مدل سه بعدی داریم، میتوانیم تمام این کارها را انجام دهیم و با این وجود همچنان سبک بازیهای ۲D را نیز حفظ کنیم. حالا میتوانیم چیزهایی امتحان کنیم و کارهایی انجام دهیم که قبلاً در نسخههای کلاسیک Sega Genesis و Game Gear توان انجامشان را نداشتیم.
تاکاشی لیزوکا
Sonic Superstars چند شب پیش و با انتشار تریلری در جریان رویداد Summer Game Fest 2023 معرفی شد. این بازی در پاییز سال جاری، روی پلتفرمهای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
منبع: GamingBolt