بازی The Lords of the Fallen بیش از آنچه انتظار میرفت به Elden Ring شبیه شد – تی ام گیم
بازی The Lords of the Fallen بیش از آنچه انتظار میرفت به Elden Ring شبیه شد – تی ام گیم
استودیوی هکس ورکس (Hexworks) از نمایشهای اولیهی Elden Ring الهام گرفته، اما برخلاف انتظارشان، بازی The Lords of the Fallen بسیار به بازی نهایی شبیه شده است.
نسخهی نخست که در سال 2014 منتشر شده بود، از مجموعهی Dark Souls بسیار الهام گرفته بود. اکنون، ریبوت آن نیز شباهتهای قابل توجهی به آثار فرام سافتور (FromSoftware) دارد. اینطور که به نظر میآید، این نسخه بیش از آنچه استودیوی هکس ورکس انتظار داشت، به Elden Ring شبیه شد. حتی یکی از باسفایتهای بازی هم بسیار به مالنیا (Malenia) شباهت دارد.
فرآیند ساخت بازی The Lords of the Fallen پیش از معرفی Elden Ring آغاز شده بود. حال، کارگردان ایدهپرداز بازی یعنی سزار ویرتوسو (Cezar Virtosu) در مصاحبهی اخیر خود با مجلهی Edge اعلام کرده است که گروه سازنده پس از معرفی ساختهی اخیر فرام سافتور، از آن تأثیر پذیرفته است. با این حال، او در این جلد از مجله که شمارهی 381 آن محسوب میشود، گفته است که مشاهدهی سلاح Flail در اولین نمایش Elden Ring باعث شد که سازندگان بسیار حیرتزده و ناامید شوند. شباهت بسیار زیاد یکی از باسفایتهای The Lords of the Fallen به شخصیت مالنیا دیگر موردی بود که آنان را شوکه کرد.
مقایسه کردن این عنوان با یکی از برترین عناوین اکشن نقشآفرینی تاریخ از نظر نمرات باعث تکریم سازندگان آن میشود، اما از سوی دیگر، انتظارات هواداران تا حدی بالا میرود که خواهان سازوکارها و ابعاد مشابهی با Elden Ring میشوند.
ویرتوسو در این باره میگوید:
میدانید که به این دلیل، فشاری بر ما تحمیل میشود. مردم از ما میپرسند:«آیا بازیتان جهانآزاد است؟ آیا میتوان از اسب در مبارزات استفاده کرد؟»
سزار ویرتوسو
دک 13 (Deck 13) استودیوی سازندهی بازی پیشین بود. هکس ورکس نیز همچون آنها دربارهی الهامگیری از بازیهای فرام سافتور بیپروا سخن گفته است.
میازاکی پدر و پدربزرگ ما است. اگر او نبود، ما شغلی نداشتیم.
سزار ویرتوسو
بازی The Lords of the Fallen در تاریخی نامشخص از سال جاری برای رایانههای شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد.