کارگردان Returnal از سطح دشواری بازی میگوید – تی ام گیم
کارگردان Returnal از سطح دشواری بازی میگوید – تی ام گیم
هری کروگر (Harry Krueger)، کارگردان Returnal میگوید که توسعهدهندگان همیشه میتوانند بازیها را در دسترستر کنند، اما چالشهای ساخت گیمپلی و روایت Returnal امری جداییناپذیر هستند.
کارگردان این بازی در PS I Love You XOXO حضور داشت. روزنامهنگار کهنهکار، گرگ میلر (Greg Miller)، نظر کارگردان را پیرامون دشواری Returnal و چگونگی تاثیر آن بر سطح دسترسی بازی پرسید. او پاسخ داد:
این مهم همیشه چالشی جذاب و بزرگ برای ما خواهد بود. من فکر میکنم که ما همیشه میتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم و همیشه میتوانیم پشتیبانی بیشتری را برای روشهای مختلف کنترل بازی ارائه کنیم. من فکر میکنم وقتی صحبت از این چالش میشود، مسئله این است که چه نوع تجربهای با Returnal دارید.
کروگر همچنین گفت که معتقد است سختی بالای بازی, به ساختار روایی بازی وابسته است و اگر چالشی وجود نداشته باشد، ممکن است بازیکنان کمتر با داستان درگیر شوند. او گفت:
به نظر من از بسیاری جهات، داستان و گیم پلی بازی جدایی ناپذیر هستند. [به عنوان مثال]، شخصیت سلین، بارها و بارها درباره مردن صحبت میکند و اینکه چگونه این مشکل، چالشی غیرقابل حل است و او نمیتواند بیش از این ادامه دهد. اینجا نزولی به سمت جنون وجود دارد که صرفا به دلیل چالشهایی است که او در حال مواجه شدن با آنها است. چالش های او از بسیاری جهات، چالشهای بازیکن نیز هستند.
او ادامه داد:
اگر به شما اجازه داده شود که از یک باس بدون هیچ چالشی پیشی گرفته و یا فقط از نقطه A به B به C بروید، احساس میکنید که کمی ناهماهنگی در گیمپلی به وجود آمده است. بازی به شما میگوید که مسیر واقعا چالش برانگیز است و شما در حال غلبه بر این موانع هستید، اما مجبور نیستید آن اصطکاک را تجربه کنید.
در بازی Returnal، بازیکنان در سیاره مرموز آتروپوس سفر میکنند تا دریابند چرا سلین، قهرمان داستان، هر بار که میمیرد در محل سقوط کشتی خود از خواب بیدار میشود. معمولا هنگامی که بازیکنی میمیرد، دوباره به ابتدای بازی فرستاده میشود و چیزی جز چند ارتقای مشخص برایش باقی نمیماند. این در حالی است که Returnal هیچ درجهی سختیای ندارد و در زمان انتشار به بازیکنان اجازه نمیداد که بازی خود را پس از شروع، به حالت تعلیق درآورند.
بهروزرسانی اخیر بازی، پشتیبانی کامل از Co-op را به کمپین اصلی بازی اضافه کرد و چالش را کمی کمتر کرد. Returnal در زمان عرضه با استقبال گرم منتقدان روبرو شد و هفته گذشته برنده بهترین بازی در جوایز BAFTA Games شد. این بازی همچنین برنده جایزه دستاورد صوتی، موسیقی و نقش اصلی شد که به جین پری (Jane Perry) برای بازی در نقش سلن واسوس تعلق گرفت.