اخبار روز

توسعه System Shock 3 و دنباله‌های آن به تصمیم شرکت تنسنت بستگی دارد – تی ام گیم

  • توسعه System Shock 3 و دنباله‌های آن به تصمیم شرکت تنسنت بستگی دارد – تی ام گیم

    استودیوی نایت‌دایو (Nightdive)، سازنده‌ی ریمیک System Shock، می‌گوید ساخت بازی System Shock 3 و دنباله‌های آن به تصمیم شرکت چینی تنسنت بستگی خواهد داشت.

    بازی System Shock 3 به مدت چند سال توسط استودیوی آدرساید اینترتینمنت (Otherside Entertainment) در دست توسعه قرار داشت. این استودیو توسط خالقان اصلی فرنچایز System Shock، وارن اسپکتور (Warren Spector) و پل نوراث (Paul Neurath) اداره می‌شد. با این حال، استودیوی مذکور با انتشار بیانیه‌ای در سال 2020 اعلام کرد که امتیاز این بازی به شرکت تنسنت (Tencent) واگذار شده است.

    با وجود آن که اطلاعات صفحات لینکدین نشان می‌دهد تقریباً همه‌ی اعضای تیم سازنده‌ی System Shock 3 مدت‌هاست که توسعه‌ی این بازی را کنار گذاشته‌اند، اما در طی دو سال اخیر هیچ توضیحی در مورد وضعیت این بازی ارائه نشده است.

    اخیراً استفن کیک (Stephen Kick)، مدیرعامل استودیوی نایت‌دایو، مصاحبه‌ای را با وب‌سایت VGC در جریان رویداد Gamescom انجام داده است. وی در بخشی از این مصاحبه توضیح داد امتیاز بازی System Shock 3 که در ابتدا به استودیوی آدرساید اعطا شده بود، متعاقباً به شرکت چینی تنسنت فروخته شد. به گفته‌ی آقای کیک، ساخت بازی مذکور منوط به تصمیم شرکت تنسنت است.

    زمانی که ابتدا امتیاز فرنچایز System Shock را بدست آوردیم، مجوز ساخت نسخه‌ی سوم را به وارن اسپکتور و Paul Neurath از استودیوی آدرساید واگذار کردیم. آن‌ها سپس حقوق این بازی را به تنسنت فروختند. شرکت تنسنت در حال حاضر امتیاز و حقوق نسخه‌ی سوم System Shock را در دست دارد و ما حق ساخت ریمیک نسخه‌های اول و دوم این فرنچایز را داریم.

    استفن کیک در ادامه تصریح کرد که فعلاً نمی‌داند آیا بازی System Shock 3 ساخته خواهد شد یا خیر. وی همچنین اشاره کرد در خصوص این که اسپکتور یا نوراث در چنین پروژه‌ای نقش داشته‌اند یا خیر، اطلاعی ندارد. با این حال، او ابراز امیدواری کرد که اگر تنسنت تصمیم به ساخت نسخه‌ی سوم System Shock بگیرد، احتمال دارد دنباله‌های بیشتری از این فرنچایز ساخته شود.

    تبلیغات

    استودیوی نایت‌دایو در حال حاضر روی توسعه‌ی ریمیک نسخه‌ی اول System Shock کار می‌کند که این اثر از سال 2016 در دست ساخت قرار دارد و فعلاً تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی اعلام نشده است. با این حال، به‌تازگی تریلر جدیدی از این بازی در جریان رویداد Gamescom منتشر شد.

    به گفته مدیر عامل استودیوی نایت‌دایو، وارن اسپکتور و پل نورات نظرات و بازخوردهای مختلفی را در مورد ریمیک System Shock ارائه کرده‌اند و هر دو نفر در این بازی مشارکت دارند.

    آن‌ها فوق العاده بوده‌اند. ما به صورت دوره‌ای بخش‌هایی از بازی را برای آن‌ها ارائه می‌دهیم و بازخوردشان را دریافت می‌کنیم و آن‌ها اطلاعات زیادی به ما می‌دهند. پل و وارن خالق این فرنچایز هستند و ساخت بازسازی آن ما سپرده شده است. خوش شانس هستیم که این دو نفر را داریم تا اطلاعات و بازخوردهای مناسب را ارائه بدهند و ما نیز مشخصاً این بازخوردها را اعمال کرده‌ایم.

    با وجود مشخص نبودن حق مالکیت تنسنت در حقوق دنباله‌‌های System Shock، مدیرعامل نایت‌دایو اظهار داشت که قطعاً برنامه‌های بیشتری از سوی این استودیو برای فرنچایز مذکور وجود دارد. این موارد می‌تواند شامل ساخت ریمیک نسخه‌ی دوم و یا یک سریال لایواکشن باشد.

    ...Eternal...Chris redfieldStar FireReversepointAlbert

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا