اخبار روز

خالق PUBG درباره بازی جدیدش: «من بازی نمی‌سازم، جهان خلق می‌کنم» – تی ام گیم

  • خالق PUBG درباره بازی جدیدش: «من بازی نمی‌سازم، جهان خلق می‌کنم» – تی ام گیم

    خالق PUBG، برندان گرین، در خصوص بازی Project Artemis که وسعتی به اندازه زمین خواهد داشت گفت: «من نمی‌خواهم برای مردم بازی بسازم، می‌خواهم با مردم بازی بسازم.»

    تبلیغات

    برندان گرین هدف بلندمدت خود را پروژه آرتیمیس می‌داند، یک دنیای باز به اندازه زمین. اگر طرفدار بازی No Man’s Sky هستید، این موضوع شاید کمی آشنا به نظر برسد. به ویژه که توسعه‌دهنده‌ی آن، Hello Games، هم‌اکنون در حال کار بر روی بازی Light No Fire است؛ یک بازی جهان باز که گفته می‌شود به بازیکنان فضایی برای کاوش ارائه می‌دهد که تقریباً به اندازه زمین است.

    با وجود شباهت‌های موجود، گرین می‌گوید پروژه‌اش (که ممکن است تا ده سال دیگر تکمیل نشود) به دلیل استفاده از فناوری‌های متفاوت، از تلاش‌های Hello Games متمایز است. وقتی از او درباره دنباله بازی No Man’s Sky پرسیده شد، توضیح داد که Light No Fire به طور فرآیندی طراحی شده است. این در حالی است که پروژه Artemis از فناوری یادگیری ماشین استفاده می‌کند، که این تفاوت نه تنها در تکنولوژی بلکه در فلسفه طراحی گرین هم نهفته است.

    او می‌گوید:

    من از تکنولوژی‌های آن‌ها اطلاعات دقیقی ندارم، بنابراین روش ایجاد محتوا توسط آن‌ها برایم کاملاً روشن نیست، اما فکر نمی‌کنم هدف نهایی‌شان مشابه باشد. هدف من ایجاد یک holodeck (تکنولوژی شبیه‌سازی سه بعدی در فرنچایز Star Trek) متن‌باز است، و این بزرگترین تفاوت است. به نظر من بیشتر افراد بازی می‌سازند، اما من بازی نمی‌سازم، من در حال ساخت یک دنیا هستم.

    اما آنچه برای او اهمیت واقعی دارد، کسانی هستند که این تجربیات را می‌سازند. به گفته او، آن نوع محتوای پویایی که توسط کاربران خلق می‌شود، جهت‌دهنده‌ی بازی او خواهد بود.

    این دنیا شامل بازی‌ها و تجربیاتی خواهد بود که در دل آن جریان دارند، من نمی‌خواهم بازی‌هایی برای مردم بسازم، بلکه می‌خواهم بازی‌هایی با مردم بسازم. اگر به بازیکنان یا جامعه این امکان را بدهید که تجربیات خود را بسازند، آن‌ها همه‌چیز را به سمت جلو خواهند برد.

    البته، تفاوت‌هایی هم در ماهیت دو بازی وجود دارد. Hello Games پیش‌تر جنبه‌های فانتزی بازی Light No Fire را معرفی کرده است، در حالی که گرین و تیمش در تلاش‌اند تا بازی‌ای با ویژگی‌های واقعی‌تر بسازند.

    در حال حاضر، تفاوت بین این دو پروژه تا حد زیادی بی‌اهمیت است. بازی Light No Fire هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد، اما احتمالاً قبل از Project Artemis منتشر خواهد شد. گرین می‌گوید که ممکن است انتشار این پروژه بیش از ده سال طول بکشد، و با اینکه Hello Games هنوز زمان دقیقی برای انتشار بازی خود اعلام نکرده، به نظر می‌رسد که پروژه‌اش کمی پیشرفت بیشتری نسبت به آن دارد.

    «اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم… این پروژه می‌تواند تحول عظیمی در صنعت بازی‌ها ایجاد کند». برندان گرین، خالق PUBG، پنج سال است که روی ساخت یک ماینکرفت واقعی به مساحت ۱۰,۰۰۰ کیلومتر کار می‌کند اما تکمیل آن ممکن است ده سال دیگر طول بکشد.

    Witcher

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا