اخبار روز

بازی The Blood of Dawnwalker بر آزادی بازیکنان و تأثیر انتخاب‌هایشان تمرکز دارد – تی ام گیم

  • بازی The Blood of Dawnwalker بر آزادی بازیکنان و تأثیر انتخاب‌هایشان تمرکز دارد – تی ام گیم

    توسعه‌دهندگان The Blood of Dawnwalker قصد دارند تجربه‌ای را ارائه دهند که در آن بازیکنان آزادی عمل گسترده‌ای داشته باشند، در حالی که روایت بازی همچنان عمیق و تأثیرگذار باقی بماند.

    تبلیغات

    ماتئوش توماشکیویچ، کارگردان خلاق بازی The Blood of Dawnwalker، اعلام کرده که این بازی به‌طور خاص بر آزادی عمل بازیکن تمرکز خواهد داشت. او در مصاحبه‌ای با PC Gamer، توضیح داد که بازیکنان می‌توانند بر داستان و گیم‌پلی بازی تاثیر بگذارند و به نوعی در قالب یک روایت سندباکسی، تجربه‌ای منحصر به فرد بسازند. در این بازی، انتخاب‌ها و تصمیم‌های بازیکن به شکل چشمگیری بر دنیای بازی و روایت آن اثر خواهند گذاشت.

    بازی بر اساس مفهوم آزادی انتخاب و تعامل بازیکن با دنیای آن طراحی می‌شود. هدف این است که در عین ارائه داستان‌های پیچیده و با کیفیت که به آن شناخته می‌شوند، بیشترین آزادی عمل را به بازیکنان بدهیم تا تجربه‌ای منحصر به فرد داشته باشند و به‌طور کامل در جهان بازی غوطه‌ور شوند.

    این بدین معناست که بازیکنان نه تنها در زمینه روایت بازی، بلکه در جنبه‌های گیم‌پلی نیز انتخاب‌های زیادی خواهند داشت. آن‌ها می‌توانند به طور آزادانه در دنیای بازی کاوش کنند و در حین انجام ماموریت‌ها، تصمیمات مهمی اتخاذ کنند که تاثیر زیادی بر تجربه‌شان در The Blood of Dawnwalker خواهد داشت.

    او اعلام کرد که این بازی از رویکرد «همکاری‌محور» برای ماموریت‌های جانبی و محتوای فرعی بهره خواهد برد. این رویکرد به شیوه طراحی ماموریت‌ها در The Witcher 3 شباهت دارد، جایی که توماشکیویچ به عنوان طراح اصلی ماموریت‌ها فعالیت می‌کرد.

    دنیل سادوسکی، کارگردان طراحی The Blood of Dawnwalker، تأکید دارد که دنیای بازی پویایی چشمگیری خواهد داشت. او توضیح می‌دهد که «هم اقدام و هم عدم اقدام در Dawnwalker پیامدهای جدی خواهند داشت.» برخلاف بسیاری از بازی‌ها که وقایع داستانی در انتظار بازیکن متوقف می‌شوند، در اینجا رویدادها بدون دخالت شخصیت اصلی، کوئن، پیش خواهند رفت. این طراحی موجب می‌شود که جهان بازی زنده‌تر و پویا‌تر احساس شود و بازیکنان تأثیر تصمیمات خود را به‌وضوح مشاهده کنند.

    بازی The Blood of Dawnwalker بر آزادی بازیکنان و تأثیر انتخاب‌هایشان تمرکز دارد - تی ام گیم
    کوئن، شخصیت اصلی بازی The Blood of Dawnwalker

    توماشکیویچ پیش‌تر جزئیات بیشتری درباره بازی منتشر کرده بود و توضیح داد که دنیای باز The Blood of Dawnwalker قرار نیست صرفاً گسترده باشد. در عوض استودیو روی جهانی کوچک‌تر اما متراکم‌تر تمرکز دارد، جایی که هر بخش آن با دقت طراحی شده و تأثیرگذار است. این رویکرد مشابه سبک مورد علاقه توماشکیویچ در بازی‌های دنیای باز است، جایی که کیفیت و عمق تجربه بر وسعت نقشه اولویت دارد.

    دنیای بازی هرچند باز است، اما مقیاس کوچک‌تری دارد. در جهان‌های وسیع، بازیکنان معمولاً فرصت کشف تمام جزئیات را ندارند و بیشتر مناطق را سریع پشت سر می‌گذارند. اما وقتی دنیای بازی کوچک‌تر و متراکم‌تر باشد، بازیکنان می‌توانند با آرامش بیشتری آن را کاوش کنند، مکان‌ها را بهتر بشناسند و حس آشنایی و حضور واقعی در آن فضا را تجربه کنند.

    یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های بازی، محدودیت زمانی آن است. بازیکنان تنها ۳۰ روز درون بازی فرصت دارند تا مأموریت‌های مختلف را انجام دهند و میان پیشروی در داستان اصلی یا کاوش در ماموریت‌های جانبی، انتخاب کنند. این ساختار زمان‌بندی شده باعث می‌شود تصمیم‌گیری‌های بازیکنان تأثیرگذارتر باشد و تجربه‌ای پویا و چالش‌برانگیز رقم بخورد.

    عنوان The Blood of Dawnwalker هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، پلی‌ استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس در دست ساخت است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا