بازی Starfield بیش از 200 هزار خط دیالوگ دارد – تی ام گیم
بازی Starfield بیش از 200 هزار خط دیالوگ دارد – تی ام گیم
به گفتهی کارگردان عنوان Starfield، این بازی دارای بیشترین محتوای دستساز در تاریخ عناوین بتسدا است و بیش از 200 هزار دیالوگ در این اثر نقشآفرینی وجود دارد.
تاد هاوارد (Todd Howard) اخیراً مصاحبه مفصلی را با وبسایت IGN انجام داده و در خصوص بازی Starfield صحبت کرده است. وی در این مصاحبه در خصوص فلسفهی پشت طراحی بازی مذکور توضیحاتی را ارائه داد.
ما در بازی Starfield تولید رویهای زیادی انجام میدهیم، اما باید به خاطر داشته باشیم که همیشه این کار را انجام در بازیهای قبلی نیز دادهایم. این مورد بخش بزرگی از بازی Skyrim از نظر جستجو و برخی کارهای دیگر است که ما انجام میدهیم. ما چشمانداز را با استفاده از سیستم های رویهای تولید میکنیم، بنابراین همیشه به نوعی روی آن کار کردهایم. The Elder Scrolls 2: Daggerfall یکی از مواردی است که از نظر جریان بازی به آن بسیار نگاه میکنیم. ما در حال توسعه برخی از فناوریهای رویهای و انجام برخی نمونههای اولیه بودیم و با Starfield پیشرفت را آغاز کردیم، زیرا فکر میکنیم که میتوانیم این کار را انجام دهیم.
تاد هاوارد در خصوص اجرای بصری گفت:
سوال با این جمله شروع میشود: آیا میتوانید طراحی را به صورت بصری انجام دهید؟ یک سیاره به خودی خود، اگر در مفهوم بازی به آن فکر کنید و اگر بخواهید آن را به شکلی واقع بینانه انجام دهید، فقط یک سیارهی بینهایت بزرگ است. بنابراین هنگامی که با مقیاسی مانند آن و سیستمهای رویهای سروکار دارید، تفاوت بین یک سیاره که دارای تغییراتی در آن است و صد سیاره یا هزار سیاره، در واقع آنقدرها هم جهش بزرگی نیست و این مورد تنها اگر زمانی که سیستمهای خوبی برای آن عمل کنند، منطقی خواهد بود.
همراه با محتوای تولید شده رویهای، محتوای دست ساز زیادی وجود دارند که برای طرفداران بتسدا آشنا خواهد بود. در وضعیت فعلی، بازی Starfield محتوای دست ساز بیشتری نسبت به عناوین قبلی بتسدا گیم استودیوز (Bethesda Game Studios) دارد. آقای هاوارد در ادامه گفت
همچنین باید اضافه کنم که ما در این بازی بیشتر از هر بازی دیگری که توسعه دادیم، از نظر محتوا، دستسازی انجام دادهایم. بیش از 200 هزار خط دیالوگ در Starfield وجود دارد. بنابراین هنوز کارهای دستی زیادی انجام میدهیم. اگر افراد میخواهند کاری را که در بازیهای ما به آن عادت کردهاند انجام دهند، باید یک ماموریت اصلی را دنبال و یک خط ماموریت را پیگیری نمایند. این همان چیزی است که از عناوین ما انتظار میرود.
اما چیزهای دیگری مانند سفر به سیاره، محتوای تصادفی و چیزهایی از این قبیل ارائه میشود که اگر به عقب بازگردید، به نوعی شبیه به عنوان The Elder Scrolls: Daggerfall است.
وی در پایان اشاره کرد که ارائهی سرگرمی برای مخاطبان جزو اولویتهای بتسدا گیم استودیوز است و بازی Starfield نیز شامل چنین چیزی میشود.
بسیاری از بازیکنان در Starfield علاقه خواهند داشت تا در یک سیاره عجیب فرود آیند، آنجا را بررسی نمایند، یک پایگاه در آنجا بسازند و در آن سیاره زندگی کنند. ما این موارد را در بازی پیاده کردیم و آن را دوست داریم.
به گفتهی تاد هاوارد، داستان اصلی بازی Starfield بین 30 تا 40 ساعت به طول خواهد انجامید و نسبت به عناوین قبلی بتسدا حدود 20 درصد طولانیتر خواهد بود.
بازی Starfield در سال 2023 برای ایکسباکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و از روز اول عرضه، برای مشترکان سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.