کارگردان Starfield انتظار نداشت که سفینههای بازیکنان تا این حد خوب باشند – تی ام گیم
کارگردان Starfield انتظار نداشت که سفینههای بازیکنان تا این حد خوب باشند – تی ام گیم
مدیر نوآوری Bethesda Game Studios و کارگردان بازی Starfield انتظار نداشته سفینههای طراحی شده توسط بازیکنان در این بازی تا این حد جذاب و خفن باشند.
هاوارد در مصاحبهای با موسس استودیوی Insomniac Games یعنی تد پرایس (Ted Price) برای پادکست Game Maker’s Notebook در مورد خلاقیت بازیکنان Starfield به هنگام ساخت کشتیهای فضایی صحبت کرد. هاوارد گفت:
ما عاشق سیستم ساخت کشتی هستیم. ما کشتیهای جذاب زیادی را ساختهایم و کارهای سرگرمکننده و خندهدار زیادی را انجام دادهایم. اینکه بازیکنان تا چه حد پیش رفتهاند و با هم راهنمای چند صفحهای ساخت کشتی به اشتراک میگذارند – اگر به بازیکنان ابزار درست را بدهید آنها شما را غافلگیر خواهند کرد.
به گفته هاوارد ساخت این سیستمهای باز و تعدیلپذیر هدف اصلی تیم توسعه Bethesda Game Studios است:
و این چیزی است که ما میخواهیم انجام دهیم. به بازیکنان این ابزار را برای بازی کردن بدهیم.
رئیس Bethesda همچنین اشارهای به جامعه مادسازی Starfield کرد:
مادها با توجه به سرعت زیادی که جامعه بازیکنان ما دارد بحث کاملا جدایی هستند.
در ادامه از هاوارد پرسیده شد که به نظرش کدام سیستم بیشترین پتانسیل را در آینده دارد. پاسخ او بار دیگر ساخت سفینه بود:
بار دیگر باید به سیستم ساخت کشتی اشاره کنم چرا که این سیستم برای ما چیز جدیدی است. این سیستم پتانسیل زیادی را برای ساخت چیزی کاملا منحصر به فرد در اختیار شما قرار میدهد و برخلاف Base Building و Outpost شما میتوانید چیزی که ساختهاید را همراه خود ببرید.
چه کسی میتواند هاوارد را به خاطر غافلگیر شدن سرزنش کند؟ خصوصا با توجه به خیل عظیمی از کشتیهای عجیبی که تا کنون ساخته شدهاند. صحبت از راهنماهای چند صفحهای شد و باید گفت که برای مثال برای ساخت کشتی Imperial Destroyer از Star Wars به یک راهنمای ۲۱ صفحهای نیاز دارید. جدا از آن بازیکنان ماشینهای محبوب خود از فرنچایزهایی مثل Star Wars ،Halo و حتی Thomas the Tank Engine را در Star Wars بازسازی کردهاند.
بازی Starfield در حال حاضر برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC در دسترس است.