اسکوئر انیکس: استودیوهای ژاپنی ما نباید برای غرب بازی بسازند – تی ام گیم
اسکوئر انیکس: استودیوهای ژاپنی ما نباید برای غرب بازی بسازند – تی ام گیم
رئیس اسکوئر انیکس (Square Enix) در مصاحبهای جدید اعلام کرد که استودیوهای ژاپنی این شرکت باید از الگوبرداری از بازیهای غربی و ساخت بازی برای غرب اجتناب کنند.
به گزارش وبسایت VGC، یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda) طی مصاحبهای با رسانهی Yahoo Japan اذعان کرد که اگرچه فروش خوب بازیهای اسکوئر انیکس در ابعاد جهانی برای این شرکت حیاتی است، اما تلاش بازیسازان ژاپنی برای الگوبرداری از سبک بازیهای غربی اشتباه است. او اعلام کرد:
امروزه بازار بازیها جهانی شده است. پیش از این، بازار محلی بسیار بزرگ بود، اما اکنون، پشت سر بازار چین و آمریکا قرار دارد. اگر در ابعاد جهانی شناخته نشوید، مثل این است که اصلاً در این حرفه حضور ندارید. اما به طرز جالب توجهی، اگر بازیسازان ژاپنی سعی کنند از بازیهای غربی الگوبرداری کنند، نمیتوانند بازیهای خوبی بسازند. [چراکه] طراحی هیولاها و جلوههای صوتی و بصری همچنان به نوعی ژاپنی هستند و بازیبازان سراسر دنیا میدانند که این موارد علت خوب بودن بازیهای ژاپنیاند.
او در ادامه افزود:
بازارهای خارجی مهم هستند، اما نه آنقدری که [انحصاراً] برای بازارهای خارجی بازی تولید کنیم.
شرکت اسکوئر انیکس برای ساخت بازیهایی که مخاطب هدفشان غربی است، تقرباً همیشه به استودیوهای غربی اتکا میکند و در عین حال، استودیوهای ژاپنی آن روی بازیهایی کار میکنند که سبکشان به طور سنتی، ژاپنی تلقی میشوند، همانند عناوین سبک JRPG.
در واقع، اگرچه این شرکت انتشار سری ریبوت شدهی Tomb Raider ،Life is Strange ،Marvel’s Avengers و Marvel’s Guardians of the Galaxy را بر عهده داشته است، اما تولید آنها بر عهدهی بازیسازانی در اروپا و آمریکای شمالی بوده است.
همچنین، در جایی دیگر از این مصاحبه، ماتسودا از علاقهی خود به خلق بازیهای بلاک چین (Blockchain) میگوید. او معتقد است که تمرکز صرف بر روی بازیهای سنتی برای پیشرفت این شرکت کافی نخواهد بود و بینشش از عناوینی که بازیکنان در آنها محتوا خلق میکنند و برای کارشان جایزه دریافت میکنند را شرح داد. او در گذشته نیز اعلام کرده بود که اسکوئر انیکس میتواند رمزارز مخصوص به خود را نیز داشته باشد.