ثبت اختراع جدید سونی به نوعی تنظیم درجه سختی پویا و در لحظه اشاره دارد – تی ام گیم
ثبت اختراع جدید سونی به نوعی تنظیم درجه سختی پویا و در لحظه اشاره دارد – تی ام گیم
سونی میخواهد به طور خودکار سختی بازیها را در لحظه و بر اساس سطح مهارت بازیکنان تنظیم کند. بازیکنی که در یک زمینه خاص ضعیف است، در آن با مشکل مواجه نمیشود.
سطوح دشواری ارائه شده در بازیها میتواند مشکلات بسیار زیادی را برای بسیاری از بازیکنان ایجاد کند و حتی ممکن است در اجرای آن کاملاً نامتعادل باشد. حق اختراعی که اخیراً توسط سونی صادر شده، میخواهد با تنظیم سختی بازیها در لحظه و بر اساس سطح مهارت کاربران، سطح دشواری را متعادلتر کند. این سیستمی به شمار میرود که تا کنون بسیار کم و به طور ابتدایی در صنعت بازی استفاده شده است.
سند حقوقی با عنوان «سطحبندی دشواری تطبیقی برای فعالیتهای مبتنی بر مهارت در محیطهای مجازی» به طور پویا دشواری بازی را بسته به نوع عملکرد کاربر تطبیق میدهد. از بین بردن تعداد زیادی از دشمنان باعث میشود که به مرور زمان، دشمنان سخت و پیچدهتر شوند. با این حال، این اطمینان را ایجاد میکند که دشواری چالشهای خاصی را که هنوز نقطه ضعفی برای کاربر هستند، بیشتر نشود.
دادههای جمعآوریشده ممکن است برای شناسایی اینکه آیا سطح عملکرد کاربر با سطح عملکرد مورد انتظار مطابقت دارد یا خیر، ارزیابی شود. هنگامی که سطح عملکرد کاربر با سطح عملکرد مورد انتظار مطابقت ندارد، پارامترهایی که سختی بازی را تغییر میدهند ممکن است به طور خودکار تغییر کنند.
سونی همچنین پارامترهای خاصی را که میتواند بر سیستم تأثیر بگذارند را در نظر میگیرد. ویژگیهای مربوط به سرعت حرکت، قدرت شخصیت، تعداد دشمنان، دشواری هوش مصنوعی دشمن و موارد دیگر میتوانند به آرامی در طول زمان و با ادامه مراحل بازی کم یا زیاد شوند. قبل از اینکه بازیکن شایسته سختی بیشتر فرض شود، باید سطح انتظار مشخصی را برآورده کند.
ناشر استدلال میکند که بازیهای فعلی معمولاً دشمنان و چالشهای نامتعادلی دارند. ممکن است مجموعهای بسیار آسان از دشمنان داشته باشید که میتوانند بدون تلاش زیاد کشته شوند، یا ممکن است در دور بعدی کاملاً برعکس این مسئله را تجربه کنید. یک کاربر همچنین ممکن است به سادگی در برابر نوع خاصی از دشمن فاقد مهارت باشد.
از آنجایی که بازیهای امروزی دارای سطوح دشواری ثابتی هستند، کاربری که از بازی در یک سطح لذت میبرد، ممکن است در سطح سختی بالاتر از بازی لذت چندانی نبرد. اجرای سیستم بالا، خستگی و ناامیدی را که ممکن است به دلایل فوق و موارد دیگر رخ دهند از بین میبرد. شایان ذکر است که چند بازی در حال حاضر از سیستمی مشابه آنچه در سند قانونی بحث شده است استفاده میکنند. عناوینی مانند Resident Evil 4، Left 4 Dead و حتی اولین Crash Bandicoot از نسخهای از این سیستم استفاده میکردند. سونی میخواهد این سیستم را به سطح بالاتری برساند.