اخبار روز

سونی: لزوماً قرار نیست ۱۰ بازی شبیه به Fortnite و Destiny بسازیم – تی ام گیم

  • سونی: لزوماً قرار نیست ۱۰ بازی شبیه به Fortnite و Destiny بسازیم – تی ام گیم

    به‌گفته رئیس استودیوهای پلی استیشن، رویکرد سرویس‌محورِ جدید شرکت سونی لزوماً به معنی ساخت ۱۰ بازی مشابهِ عناوین Fortnite و Destiny نیست.

    تبلیغات

    سالهاست که پلی استیشن به‌عنوان خانه بزرگ عناوین داستان محور شناخته می‌شود و این موضوع خصوصاً در نسل گذشته که شرکت‌های بازی‌سازی به ساخت بازی‌های چندنفره، آنلاین و سرویس‌محور روی‌آوردند، به‌شدت به‌چشم آمد. درحالی که بازار لوت‌باکس‌ها و بسته‌های الحاقی داغ بود و ناشرین از عدم مطابقت سود و هزینه محصولاتشان گله می‌کردند، سونی با انتشار God of War 2018 به بازیکنان یک بازی کامل AAA عرضه کرد که نه از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای برای پوشش هزینه‌هایش بهره می‌برد و نه با انتشار بسته‌های الحاقی، برای جیب مخاطبان کیسه دوخته بود.

    با تمام این اوصاف اما از آغاز نسل نهم، تغییرها شروع شد و سران سونی صراحتاً اعلام کردند که قصد دارند عناوین سرویس‌محصور خود را گسترش دهند. آن‌ها بانجی (Bungie)، استودیو سازنده سری بازی‌های Destiny و Halo را خریدند تا سیاست‌های سرویس‌محورشان حول آن بچرخد و همان زمان‌ها اعلام کردند که پلی استیشن قرار است تا مارس ۲۰۲۶ تعداد ۱۰ بازی سرویس‌محور کند.

    این تغییر رویکرد، برخی هواداران پلی استیشن که این پلتفرم را دقیقاً به‌خاطر تجربه عناوین داستانی و باکیفیت انتخاب کرده بودند، نگران کرد و به تازگی و در همین خصوص، هرمان هالست (Herman Hulst)، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن، در مصاحبه‌اش با GamesIndustry گفت:

    «سرویس‌های آنلاین» به‌طور خودکار به این معنی نیستند که شرکت، در حال ساخت ۱۰ بازی مانند Fortnite و Destiny است. ما متوجه محیط رقابتی اطرافمان و نیز مدت زمانی که بازی‌بازان روی سرویس‌های آنلاین می‌گذارند هستیم. ما می‌خواهیم بازی‌هایی با بالاترین کیفیت ممکن را به‌ دست مخاطبان برسانیم.

    وی در ادامه، موضوع را شکافت و توضیح داد:

    استودیوهای پلی استیشن در حال ساخت بازی‌های متنوع بسیاری هستند که می‌توانند «سرویس‌محور» اطلاق شوند اما در عین حال در دسته‌بندیِ ژانرهای متفاوتی قرار بگیرند، برنامه‌های انتشار گوناگونی برای آن‌‌ها وجود داشته باشد و در مقیاس‌های مختلفی ساخته شوند. ما همچنین بازی‌هایی برای مخاطبین متفاوتی می‌سازیم و من به ادامه دادن مسیر ساخت جهان‌ها و داستان‌هایی که هوادارانِ پلی استیشن عاشق‌ آن‌ها هستند، اطمینان دارم.

    هالست همچنین درباره خرید Firewalk و پیوستن اخیرِ این استودیو به خانواده پلی استیشن صحبت‌هایی به‌میان آورد و اظهار داشت:

    مدت زیادی است که به‌صورت نزدیک با یکدیگر کار می‌کنیم و در حال حاضر، واقعاً از این روند لذت می‌بریم. ما برای چیزی که در حال ساختنش هستیم، اعتماد به‌نفس فوق‌العاده‌ای داریم.

    سخنان هالست قابل‌تامل هستند؛ طبق گفته‌های او، «سرویس‌محور» لزوماً به معنای «صرفاً چندنفره» نیست و اگر رد صحبت‌های او را بگیریم، می‌توانیم آن‌ها را به اثر جدید ناتی داگ ربط دهیم که به گفته دراکمن، این بازی بزرگ‌ترین ساخته آنلاین این استودیو است و در عین حال داستان خود را در قالبی چندنفره روایت می‌کند.

    اما نظر شما در این‌باره چیست؟ با تی ام گیم درمیان بگذارید.

    nobodyPeymanNemesisیه گیمر سادهMincraftهمسایه ( فن بوی = پنچری )پسر همسایههادی صفایی77EAGAMERMax22Hosseinچشم بصیرتmh.pVisible bearded manAloy versusKratosNimaRubyاوردک تک تکmore

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا