ریمیک Silent Hill 2 از موفقیت Resident Evil 2 الهام میگیرد – تی ام گیم
ریمیک Silent Hill 2 از موفقیت Resident Evil 2 الهام میگیرد – تی ام گیم
تهیهکنندۀ ارشد بازی Silent Hill 2 Remake از درسهایی که موفقیت ریمیک Resident Evil 2 میتواند برایشان داشته باشد صحبت میکند.
ریمیک بازی Silent Hill 2 بار مسئولیت زیادی را بر شانههای استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) گذاشته است، چراکه نسخۀ اورجینال این عنوان وحشت بقا یکی از برترین بازیهای تاریخ است و این تیم لهستانی برای ساخت ریمیک این اثر تغییرات جالبی، هم در گیمپلی و هم جنبههای فنی آن، خواهد داد. البته که مقایسههای زیادی بین این بازی و ریمیک Resident Evil 2، محصول کپکام (Capcom)، صورت گرفته و قطعاً RE2 منبع الهام خوبی برای توسعهدهندگان بوده است.
در مصاحبهای با خبرگزاری گیمینگ بولت (GamingBolt)، زمانی که از تهیهکنندۀ ارشد ریمیک Silent Hill 2 پرسیده شد که آیا RE 2 منبع الهامی برای کونامی (Konami) و بلوبر تیم بوده است یا نه، آقای Maciej Głomb به «موفقیت چشمگیر» این بازی اشاره کرد و گفت که این عنوان «استانداری» برای ریمیک عناوین کلاسیک است و متذکر شد که بلوبر تیم هم اهداف مشابهی را برای Silent Hill 2 Remake در نظر دارد.
نمیدانم این موضوع (الهام از RE 2) برای کونامی هم صدق کند یا نه، اما برای بلوبر تیم پاسخ آن قطعاً بله است!
بسیاری سری Resident Evil و Silent Hill را سالها رقیبان قسمخوردۀ هم میدانند. این موضوع شاید از طرفی صحیح باشد، چون هردوی این فرنچایزها مخاطبان بسیار مشابهی را هدف قرار دادهاند. در عین حال، ما از موفقیت چشمگیر ریمیک Resident Evil 2 باخبریم و میدانیم که این عنوان استانداردی برای عرضۀ دوباره یک بازیها پس از وقفهای طولانیمدت به حساب میآید. اولویت ما همیشه ساخت بازیای درجه یک برای بازیکنانمان بوده است و از هر وسیلهای برای تحقق آن استفاده میکنیم.
بازی Resident Evil 2 عنوانی است که اکثر ریمیکها، خصوصاً موارد مشهورتر، با آن مقایسه میشوند، پس کاملاً منطقی است که خود توسعهدهندگان نیز در پروژههایشان از این عنوان الهام بگیرند. عنوان Silent Hill 2 تنها ریمیک وحشت بقای بزرگی نیست که در توسعۀ خود از شاهکار مدرن کپکام درس خواهد گرفت؛ استودیوی موتیو (Motive Studio) هم در توسعۀ ریمیک Dead Space همین رویکرد را پیش گرفته است.
با این حال، استودیوی بلوبر در داستان بازی Silent Hill 2 محتاطانهتر عمل میکند. آقای Maciej Głomb گفته است که هستۀ داستانی نسخۀ اورجینال آن را تغییر نخواهند داد و برای هر تغییر یا افزودنی به تجربۀ بازی ابتدا با کونامی مشورت میشود.
بازی Silent Hill 2 برای پلی استیشن 5 و رایانههای شخصی توسعه خواهد یافت. هنوز هیچ تاریخ رسمیای برای انتشار آن تعیین نشده است، اما مدتی پیش گفته شد که توسعۀ بازی مذکور در پایان کار خود قرار دارد.