گزارش: Xbox برنامههای بیشتری برای کاهش هزینهها دارد – تی ام گیم
گزارش: Xbox برنامههای بیشتری برای کاهش هزینهها دارد – تی ام گیم
به گزارش بلومبرگ، کار مایکروسافت و Xbox هنوز تمام نشده و آنها برنامههای بیشتری برای پایین آوردن مخارج در نظر دارند.
روز گذشته، مایکروسافت ۴ استودیوی Tango Gameworks، Arkane Austin، Alpha Dog و Roundhouse Games را تعطیل کرد. آقای مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای Xbox، دلیل این اتفاق را کمتر کردن مخارج و تمرکز بر توسعه پروژههای مهمتر عنوان کرد، و به نظر میرسد که تعطیلی ۴ استودیوی مذکور، پایان کار Xbox نیست.
به گزارش جیسون شرایر (Jason Schreier)، منبع داخلی معتبر و نویسنده رسانه بلومبرگ (Bloomberg)، Xbox به تهیهکنندگان، تیم تضمین کیفیت (QA) و دیگر کارمندان ZeniMax پیشنهاد داده تا به شکل داوطلبانه از این شرکت جدا شوند. همچنین به دیگر کارمندان استودیوهای Xbox گفته شده که تعدیل نیروهای بیشتری در راه هستند.
کارمندان Xbox از تعطیل شدن چهار استودیوی ZeniMax در سهشنبه گذشته بسیار شوکه شدند. به گفته کارمندان این شرکت که خواستند نامشان فاش نشود، استودیوی Tango Gameworks پیش از تعطیلی، قصد ساخت نسخه دوم Hi-Fi Rush را داشته است. آقای بوتی در جلسهای با کارمندان ZeniMax، از درخشش بازی Hi-Fi Rush گفته و آن را تحسین کرده است. او همچنین اضافه کرد که تعطیلی استودیوی Arkane Austin ربطی به عملکرد بازی Redfall ندارد.
به گفته افراد آشنا با Arkane Austin، این استودیو پیش از تعطیلی، قصد داشته اثری Immersive Sim مانند سری Dishonored بسازد.
خانم جیل بِرف (Jill Braff)، رئیس استودیوهای ZeniMax، در دیدار با سازندگان بازیهای Fallout و Doom و دیگر کارمندان گفته که اتفاقات اخیر به استودیوها اجازه میدهد تا بر پروژههای کمتری متمرکز شوند. سخنان او که در فایلی صوتی ضبط شده بودند، توسط رسانه بلومبرگ بررسی شده است. او در ادامه چنین گفت:
مدیریت ۹ استودیو که در جاهای مختلف دنیا هستند با تیم کمجمعیت مدیریتی ما و حجم مشغله زیاد، بسیار سخت است. فکر میکنم اگر این تعطیلیها را انجام نمیدادیم، سرنگون میشدیم!
هر دو استودیوی Tango Gameworks و Arkane Austin سال گذشته بازی منتشر کرده بودند و قصد داشتند که در سال جاری، نیروهای بیشتری جذب کنند. آقای بوتی و خانم برف هر دو علت تعطیلی استودیوی Tango Gameworks را جدایی شینجی میکامی (Shinji Mikami)، موسس استودیو، در سال گذشته اعلام کردند.
همچنین به گفته بلومبرگ، خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت، باعث شده تا نظارت و حساسیت سران مایکروسافت بر استودیوهای Xbox بیشتر شود.