گزارش: فشار سونی مبنی بر کاهش بودجه بازیها حتی پس از موفقیت Spider-Man 2 – تی ام گیم
گزارش: فشار سونی مبنی بر کاهش بودجه بازیها حتی پس از موفقیت Spider-Man 2 – تی ام گیم
بر اساس اطلاعات فاش شده از طریق هک اخیر وبسایت اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، به نظر میرسد که حتی با موفقیت گستردۀ Spider-Man 2، شرکت سونی روی کاهش و کنترل بودجه تمرکز دارد و این موضوع را به استودیو اطلاع داده است.
این جزئیات در یکی از اسلایدهای مدیریتی مشاهده میشود. در این اسلاید ذکر شده که شرکت سونی به دنبال کاهش سرعت افزایش بودجۀ بازیهای بلاکباستری است. در این اسلاید آمده:
ما [اینسامنیاک] باید بازیهای AAA آینده را با بودجۀ ۳۵۰ میلیون دلاری یا کمتر بسازیم. با محاسبه حول ارزش کنونی دلار، این به مانند آن است که برای Spider-Man 2 فقط ۲۱۵ میلیون دلار میداشتیم که ۶۵ میلیون دلار کمتر از بودجۀ ما برای آن بازی است.
اسلایدی دیگر به این موضوع اشاره دارد که «آیا سرمایهگذاری سه برابری ما در Spider-Man 2 [نسبت به بازی اول] برای پلیرها قابل مشاهده است؟
مدتی بعد، در یک جلسۀ طی ماه نوامبر، به این موضوع اشاره شده که «کاهش مقیاس» Ratchet و حذف یک IP جدید برای سونی کافی نیست. در اسلاید بعدی آمده:
برای حذف ۵۰ تا ۷۵ نیروی کار، بهترین گزینۀ ما آن است که روی Wolverine و Spider-Man 3 متمرکز شویم و نیروی کاریای که بازدهی کمتری دارند را با اعضای تیم Ratchet و IP جدید جایگزین کنیم.
همانطور که میدانید، برنامهها همواره تغییر میکنند و ممکن است در حال حاضر سونی بودجۀ بیشتری را به اینسامنیاک اختصاص داده باشد. نکتۀ قابل توجه دیگر آن است که سونی در همین اسلایدها به تعدیل نیرو در استودیوهای دیگر و همچنین تعطیلی یک استودیو نیز اشاره کرده.