گزارش: بازیکنان در سال گذشته اغلب به تجربه بازیهای سرویس محور جدید پرداختهاند – تی ام گیم
گزارش: بازیکنان در سال گذشته اغلب به تجربه بازیهای سرویس محور جدید پرداختهاند – تی ام گیم
یک گزارش جدید بیان میکند که ۷۳% از مجموع پلیتایم عناوین عرضه شده در سال گذشته به بازیهای سرویس محور اختصاص داشته است.
بازیهای سرویس محور در طول سالهای اخیر بسیار بحثبرانگیز بودهاند و موفقیت آنها هرگز تضمین شده نبوده است. این بازیها اغلب خود را در دو حالت افراطی قرار میدهند. یا به مانند Helldivers 2 بسیار موفق میشوند یا به مانند Suicide Squad شکست میخورند.
با وجود ریسکهای موجود، استودیوهای بیشتری روی ساخت عناوین سرویس محور کار میکنند. یک گزارش جدید نشان میدهد که این سبک ۷۳% از تایمپلی بازیهای جدید را در سال گذشته به خود اختصاص داده است. اگرچه بسیاری از بازیکنان به ترند بازیهای سرویس محور علاقه ندارند، اما ارقام مذکور نشان میدهد که مخاطبان عمومی این سبک را ترجیح میدهند.
جدیدترین گزارش Newzoo اطلاعاتی را در مورد بازار بازیهای کنسولی و PC در آمریکا و بریتانیا در سال گذشته ارائه داده و ارقام رشد، درآمد و موارد دیگر را به اشتراک گذاشته است. اشاره شده است که در سال گذشته، تنها ۴۸ عنوان ۹۰ درصد از پلیتایم عناوین جدید را درآمریکا و بریتانیا بر عهده داشتند و از این تعداد، ۲۵ عنوان مربوط به بازیهای سرویس محور پولی بودند.
از بین این ۲۵ عنوان، ۲۰ بازی Premium بودند که بیشتر توجهات را به خود جلب کردند. اگرچه سال ۲۰۲۳ برای بازیهای تکنفره و داستان محور عالی بود، اما عناوین سرویس محور همچنان در سه چهارم زمان بازی غالب بودند. عناوینی مانند Call of Duty: Modern Warfare 3، Diablo 4، EA Sports FC 24 و موارد دیگر بخشی از این لیست محسوب میشود. در جاهای دیگر، بازیهای رایگان مانند Fortnite، Rocket League و موارد دیگر جزو بخشهای برجسته این سبک باقی ماندند.
این آمار دلیلی است که نشان میدهد چرا ناشران بیشتری از رویکرد سرویس محور استفاده میکنند. شایعات اخیر نشان میدهد Hogwarts Legacy 2 علیرغم اینکه بازی اول پرفروشترین عنوان برتر سال گذشته بود، ممکن است در این مسیر حرکت کند. ناشرانی مانند EA، برادران وارنر و بسیاری دیگر تمرکز بالایی روی بازیهای سرویس محور دارند، زیرا میدانند که حتی اگر یک بازی در این سبک موفق باشد، در دراز مدت برای آنها سودآور خواهد بود.