رمدی: هر سال یک بازی جدید منتشر خواهیم کرد – تی ام گیم
رمدی: هر سال یک بازی جدید منتشر خواهیم کرد – تی ام گیم
به نظر میرسد که نقشۀ راه جاهطلبانۀ استودیوی رمدی (Remedy) با عرضۀ Alan Wake 2 در سال 2023 آغاز خواهد شد.
استودیوی رمدی اینترتینمنت 28 سال پیش، در سال 1995 میلادی تأسیس شد، و در این بازه هفت بازی – شامل Death Rally، Max Payne، Max Payne 2، Alan Wake، Alan Wake’s American Nightmare، Quantum Break و Control – را منتشر کرده است. یعنی در هر چهار سال، یک بازی توسط این تیم ساخته شده که برای یک استودیوی کوچک و مستقل کارنامۀ خوبی است. اما رمدی برنامه دارد تا از امسال این آمار را افزایش دهد.
در بیشتر طول تاریخ، رمدی استودیویی بود که تمرکز خود را روی یک بازی میگذاشت، اما در سالهای گذشته این رویکرد تغییر کرده است و شاهد افزایش چشمگیر ظرفیت این کمپانی بودهایم. تیم مذکور هماکنون به صورت همزمان روی چند پروژه کار میکند، از جمله Alan Wake 2، یک اسپینآف برای Control با اسم رمز Condor، یک بازی با بودجۀ بالاتر از آیپی Control با اسم رمز Heron، و یک بازی چندنفرۀ کو-آپ سرویسمحور با اسم رمز Vanguard که با همکاری تنسنت (Tencent) توسعه خواهد یافت. این استودیو پنج «بازی AAA» در حال توسعه دارد که تغییر بزرگی نسبت به دوران ساخت Control است.
مدیر عامل رمدی، ترو ویرتالا (Tero Virtala)، امروز در گزارش سرمایهگذاران اذعان کرد:
تغییر رویکرد به این مدل چند-پروژهای خوب پیش رفته است، اما در اجراکردن این مدل مشکلاتی نیز تجربه کردهایم، مانند وقتی که در تابستان 2022 مشخص شد به زمان بیشتری برای پروژۀ Vanguard احتیاج است.
متعاقباً طی سال 2022 درس خود را پس دادیم و تغییراتی ایجاد کردیم؛ تیمهای بازیسازی خود را تقویت کردیم و نقشهای رهبریشان را تعدیل کردیم، بعضی از همکاریهای خارج سازمانی را تغییر دادیم، پیشرفتهای زیادی در برنامهریزی و هدایت کار پروژههایمان ایجاد شده است و نحوۀ نظارت، رسیدگی و پشتیبانیِ مدیریت کمپانی از پروژههایمان را توسعه دادهایم.
ویرتالا با اشاره به اینکه رمدی تقریباً دوبرابر کارکنانی که در سال 2021 استخدام کرده بود را در سال 2022 استخدام کرده است، متذکر شد:
برای آینده، میخواهیم از این فرصت استفاده کنیم تا با سرمایهگذاری بیشتری روی استخدام افراد باتجربه، مشتاق، خلاق و دوستدار چالش، پروژههای بازی خود را به جلو پیش ببریم.
رمدی با بهکار گرفتن این نیروها تنها بهدنبال انجام کارهای بیشتر نیست، بلکه خواهان سریعتر شدن روند است.
سرمایهگذاریهای ما روی تیمهایمان، ابزارها و موتور بازیسازی نورثلایت (Northlight)، سازوکارهای پشتیبانی و توسعۀ خارجی، فعالکنندههای کلیدی جهش رشدی بعدی ما در سالهای آینده است.
ما برنامه داریم تا از سال 2023 هرساله یک بازی جدید، در کنار محتوای اضافی پولی و رایگان، منتشر کنیم.
با توجه به رویکرد گذشتۀ این کمپانی در ساخت بازیها، چنین افزایش سرعتی در توسعۀ پروژهها واقعاً تأثیرگذار است؛ عنوان American Nightmare در سال 2012، بازی Quantum Break در سال 2016 و Control در سال 2019 منتشر شد و انتظار میرود که اثر بعدی رمدی، Alan Wake 2، امسال منتشر شود. (Alan Wake Remastered و کمپین تکنفرۀ Crossfire X نیز در همین بازه منتشر شدند، اما آنها را بازیهای «جدید» در نظر نمیگیریم.)
ظاهراً توسعۀ Alan Wake 2 هنوز طبق برنامه پیش میرود؛ ویرتالا گفت این اثر که در توسعۀ کامل قرار دارد، بهزودی تمامی محتوای آن در جای خود قرار خواهند گرفت و هماکنون «از ابتدا تا انتها قابل تجربه است.» جالب است که به گفتۀ او، Alan Wake Remastered، که در اکتبر 2021 عرضه شد، هنوز نتوانسته به سوددهی خوبی برسد، اما انتظار دارد که با نزدیکشدن انتشار Alan Wake 2 فروش عنوان مذکور نیز افزایش یابد.
نظر شما در این باره چیست؟