حالت Ray Tracing از بازیهای Resident Evil 2 و Resident Evil 3 حذف شد – تی ام گیم
حالت Ray Tracing از بازیهای Resident Evil 2 و Resident Evil 3 حذف شد – تی ام گیم
این خبر توسط کاربر pmc64 در Reddit گزارش شد. به نظر میرسد کپکام (Capcom) گزینههای گرافیکی ray tracing را از نسخه دوم و سوم Resident Evil حذف کرده است.
ویژگیهای نورپردازی نسل نهمی در تابستان گذشته برای این بازیها و Resident Evil 7 تحت یک آپدیت رایگان عرضه شده بود. این بهروزرسانی پشتیبانی از DirectX 12 و همچنین ویژگیهای گرافیکی دیگری مانند FSR AMD را به بازی اضافه کرد. وقتی در حال حاضر Resident Evil 2 را باز کنید، مطمئنا متوجه عدم حضور رهگیری پرتو در بازی میشوید. تنظیمات AMD FSR هنوز در بازی وجود دارد و اجرای بازی در پیکربندی قدیمی DirectX 11 (که این گزینهها را ندارد) یک حق انتخاب است که از طریق فروشگاه استیم در دسترس است. به نظر میرسد که این تغییر بعد از بهروزرسانی بازی در تاریخ ۱۴ آوریل اعمال شد.
من نمیتوانم وضعیت بازیهای دیگر کپکام را تایید کنم و دلیل این اتفاقات را توضیح دهم، زیرا من مالک شرکت نیستم، اما کاربران در Reddit میگویند که Resident Evil 3 نیز تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته است؛ آن بازی نیز در در تاریخ ۱۴ آوریل بهروزرسانی شد. رسانه Wccftech همچنین نشان میدهد که Resident Evil 7 تنظیمات Ray Tracing خود را از دست داده است، اما نمیتوان آن را تایید کرد، زیرا در تاریخ ۱۴ آوریل هیچ بهروزرسانی خاصی دریافت نکرد. حتی Resident Evil 4 نیز هنوز از این ویژگی نورپردازی مدرن پشتیبانی نمیکند.
این تغییر بیمعنی و نااامیدکننده است و مطمئنا خشم طرفداران قدیمی را به همراه خواهد داشت. نظر مرا بخواهید، فکر میکنم که این اتفاق ناشی از یک نقص یا اشتباه فنی است و به زودی توسط کپکام رفع خواهد شد.