اخبار روز

ساخت بازی Project W لغو شد تا Final Fantasy XV ساخته شود – تی ام گیم

  • ساخت بازی Project W لغو شد تا Final Fantasy XV ساخته شود – تی ام گیم

    ساخت بازی Final Fantasy XV در ابتدا در دست یک کمپانی غربی بود، اما خیلی زود توسط ناشر به ژاپن سپرده شد.

    توسعه Final Fantasy XV در آرامش کامل نبود. طبق اطلاعات عمومی، بازی به عنوان Final Fantasy Versus XIII تحت هدایت تتسویا نامورا (Tetsuya Nomura) شروع به کار کرد، تا اینکه در سال 2012 به عنوان Final Fantasy XV ریبوت شد و هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata) وظیفه کارگردانی بازی را برعهده گرفت. با این حال، به نظر می‌رسد که اتفاقات بیشتری از این وجود دارد.

    جاناتان (Jonathan Jacque-Belletête)، مدیر سابق ایدوس مونترال (Eidos Montreal)، گفت که سازندگان زمانی روی یک بازی Final Fantasy با نام آزمایشی Project W کار می‌کردند. این اولین بار بود که یک استودیوی غربی جریان ساخت بازی Final Fantasy را مدیریت می‌کرد. چند سالی است که شایعاتی مبنی بر مشارکت ایدوس مونترال در فرنچایز Final Fantasy وجود دارد، اما هرگز تایید نشده است. Jacque-Bellettete به TrueAchievements گفت که آن‌ها سعی کردند ساخت Final Fantasy XV را قبل از اینکه به استودیوهای ژاپنی برگردانده شوند، تکمیل کنند:

    ایدوس مونترال بازی Deus Ex را بازگرداند. من مدیر هنری Deus Ex: Human Revolution بودم. سپس [من] روی Mankind Divided نیز کار کردم. ما سعی کردیم Final Fantasy XV را بسازیم و ناگهان تصمیم گرفتند که آن را به ژاپن برگردانند. به نظر من، این تصمیم یک اشتباه بزرگ بود، اما این واقعیت که نسخه ما بی‌نقص بود، کماکان صحت دارد.

    جدول زمانی Jacque-Belletête کمی نادرست است، اما طبق تحقیقات چند سال پیش Super Bunnyhop، بقیه ادعاها به ظاهر درست هستند. پس از انتشار موفقیت آمیز Deus Ex: Human Revolution در سال 2011، ایدوس مونترال قصد ساخت یک بازی نقش‌آفرینی را داشت که از فاینال فانتزی الهام گرفته باشد. مفهوم کلی بازی به ایده‌ای برای ساخت Final Fantasy XV تبدیل شد و تیم وارد مذاکره با رئیس سابق اسکوئر انیکس (Square Enix)، یویچی وادا (Yoichi Wada) شد. او حمایت خود را روی پروژه‌ای که به عنوان پروژه W شناخته می‌شد، نشان داد.

    ایدوس مونترال برنامه‌ریزی و طراحی هنری بازی Project W تکمیل کرد. این بازی یک RPG فضایی با وام‌گیری‌هایی از Final Fantasy بود که طرفداران غربی آن را جذاب می‌دانستند. یک موتور بازی‌سازی جدید قرار بود با فرودها و برخاستن بی‌وقفه بین سیارات کنار بیاید. قهرمان اصلی می‌بایست جهان را به دنبال عشق گمشده‌اش به نام نوا جست‌وجو می‌کرد، اما بعد از ملاقات با زنی جنگجو، مثلث عاشقانه‌ای را شروع کرد. در حین ماجراجویی، بین سه نفر تنش به وجود می‌آید. این ایده در جلسه‌ای در سال 2012 با مدیران ژاپنی مطرح شد اما هرگز به مرحله تایید نرسیده و پروژه به ژاپن بازگشت.

    پروژه W سپس به عنوان پروژه نوا شناخته شد و قبل از اینکه بی سر و صدا لغو شود، موفق شد یک سال دیگر زنده بماند. ناشرانی مانند سونی و مایکروسافت حاضر به ریسک در چنین پروژه بلندپروازانه و پرهزینه‌ای نبودند. در ادامه ایدوس مونرتال با Deus Ex: Mankind Divided به موفقیت دست یافت.

    MengomeysambSamadmario.King Nima Shams.Just GOD OF WAR

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا