اخبار روز

طی دو سال اخیر بیش از ۲۵,۰۰۰ کارمند در صنعت گیمینگ اخراج شدند – تی ام گیم

  • طی دو سال اخیر بیش از ۲۵,۰۰۰ کارمند در صنعت گیمینگ اخراج شدند – تی ام گیم

    صنعت بازی‌های ویدیویی بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ با چالش‌های بزرگی مواجه شده که منجر به اخراج‌های گسترده‌ای شده است. در این بازه دو ساله، حدود ۲۵,۰۰۰ کارمند شغل خود را از دست داده‌اند که نشان دهنده روند افزایشی تعدیل تعداد کارکنان در این صنعت است.

    تبلیغات

    شرکت‌های بزرگ مانند مایکروسافت، سونی، EA ،Activision و غیره، امسال هزاران کارمند خود را اخراج کرده‌اند. می‌توان گفت که سال ۲۰۲۴، چالش‌برانگیزترین دوره برای توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی بوده است. در سال ۲۰۲۳، صنعت بازی‌های ویدیویی حدود ۱۱,۲۵۰ مورد اخراج را تجربه کرد که عمدتاً به دلیل عدم پایداری اقتصادی پس از همه‌گیری و ادغام استودیوها بود. این وضعیت اما به دلایل مختلفی در سال ۲۰۲۴ بدتر شد و تعداد اخراج‌ها در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافت. تا اکتبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳)، نزدیک به ۱۳,۰۰۰ توسعه‌دهنده بازی شغل خود را از دست داده بودند و تعداد کل اخراج‌ها در این دو سال به حدود ۲۵,۰۰۰ نفر رسید.

    یکی از این دلایل، افزایش هزینه ساخت بازی‌های AAA در سال‌‌های اخیر است. بودجه‌هایی که قبلاً بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار بود، اکنون اغلب به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد و برخی پروژه‌ها حتی به ۴۰۰ میلیون دلار هم رسیده‌اند. برای مثال، توسعه Spider-Man 2 هزینه‌ای معادل ۳۱۲ میلیون دلار داشت. Concord که عموماً به عنوان بزرگ‌ترین شکست در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، گزارش شده که ۴۰۰ میلیون دلار هزینه برای تولید روی دوش سونی گذاشته بود. همچنین، طلب کیفیت بصری بالا از سوی بازیکنان نیز، به هنگفت شدن بودجه مورد نیاز برای تولید این عناوین منجر شده است.

    این افزایش شدید هزینه‌ها باعث شده که شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری در ایده‌های جدید محتاط‌تر شوند و به جای آن روی فرنچایزهای امن و شناخته شده تمرکز کنند. این استراتژی اگرچه ممکن است امنیت مالی کوتاه‌مدتی را فراهم کند، اما خلاقیت را محدود کرده و در دراز مدت، باعث ضعیف‌تر شدن عملکرد و محبوبیت آن فرانچایز می‌شود.

    تمرکز اخیر صنعت بر روی بازی‌های لایو سرویس نیز نقش بزرگی در این اخراج‌ها داشته است. این بازی‌ها که به درآمد مستمر از ریز تراکنش‌ها و به‌روزرسانی‌های مداوم وابسته هستند، اکنون بخش عمده‌ای از تمرکز توسعه‌دهندگان و علاقه مدیران بالا دستی را به خود اختصاص داده‌اند.

    در نتیجه، بازی‌های تک‌نفره سنتی کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ و این منجر به انتشار عجولانه و ناتمام آنها شده است.

    حتی شرکت‌هایی که با بازی‌های لایو سرویس نسبتاً موفق بوده‌اند، مانند Epic Games، تحت تأثیر این رکود نسبی قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۲۳، اپیک ۱۶ درصد از کارکنان خود را به عنوان بخشی از یک اصلاح درون سازمانی اخراج کرد. این نشان می‌دهد که حتی موفق‌ترین شرکت‌ها نیز با چالش‌هایی از این دست، مواجه شده‌اند.

    علی‌رغم این چالش‌ها، برای آینده امیدواری وجود دارد. انتظار می‌رود که انتشار عناوین بزرگی مانند GTA 6 در سال ۲۰۲۵ درآمد زیادی را به همراه داشته باشد و به بهبود وضعیت این صنعت کمک کند.

    سال ۲۰۲۵، احتمالا یکی از حیاتی‌ترین سال‌های صنعت گیمینگ باشد. با توجه به فهرست زیادی از عناوین که در طی این سال منتشر خواهند شد،‌ باید دید که آیا بلاخره بازی‌هایی ویدیویی از رکود فعلی خود خارج خواهند شد یا این روند نامیدکننده ادامه خواهد داشت.

    ابومسلمبدون‍ تعصب𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥mrtAEOkamyarAlirezaNeemaultragame888John_MarstonCambyses The Thirdامیر کیان قاسمیایمان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا