میازاکی: Armored Core 6 یک بازی سولزبورن نخواهد بود + اطلاعاتی از سیستم مبارزات – تی ام گیم
میازاکی: Armored Core 6 یک بازی سولزبورن نخواهد بود + اطلاعاتی از سیستم مبارزات – تی ام گیم
آقای هیدتاکا میازاکی و ماسارو یامامورا در مصاحبهای با وبسایت IGN جزئیات بیشتری را حول اثر جدید استودیوی فرام سافتور، Armored Core 6، به اشتراک گذاشتند.
در جریان مراسم The Game Awards 2022، از بازی Armored Core 6 Fires of Rubicon رونمایی شد. حالا در مصاحبهای با وبسایت IGN، ماسارو یامامورا (Masaru Yamamura)، کارگردان این عنوان، و رئیس استودیوی فرام سافتور، هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، اعلام کردند که با یک بازی سولزبورن طرف نیستیم. میازاکی در این باره گفت:
به صورت آگاهانه تلاشی صورت نگرفته است تا [Armored Core 6] به سمت گیمپلی یک بازی سولزبورن برود.
کارگردانی و هدایت این پروژه پیش از هر چیز، به این گونه بود که ما به ریشهها بازگردیم و به شکلی دقیق و ریزبینانه مفهوم Armored Core را مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که چه چیزی آن را ویژه و خارقالعاده کرده بود. بنابراین، ما به این سمت رفتیم که بخش «روی هم کردن یک مکا» یا Assembly و شخصیسازی مکای منحصر به فرد هر گیمر را به گونهای ارائه دهیم که وی بیشترین کنترل ممکن را بر آن داشته باشد و تمامی این موارد را در محیط مدرن خود که طی سالهای اخیر با عناوین مختلف به ارمغان آمده است، در دسترس قرار دهیم. بنابراین، ما از تجربیات خود در سالهای اخیر برای ساخت Armored Core VI بهره بردهایم و میخواهیم از دانش به دست آمده برای ساخت این بازی استفاده کنیم، اما هستۀ اصلی سری Armored Core حفظ شده است.
باید تاکید کنم که یکی از انگیزهها و اهداف این پروژه، حداقل برای من، به شخصیسازی عمیق و «روی هم کردن قطعات مختلف برای ساخت مکای منحصر به فرد خودتان» بر میگردد؛ این تمرکز اصلی Armored Core است. در حقیقت، این سری پیرامون آزادی عمل بالا در انتخاب هر قطعه و تاثیر آن در گیمپلی و مبارزات است. این آزادی عمل صرفاً به عوض کردن بخشهای مختلف زره و تکنولوژیهای مکا مربوط نمیشود، بلکه قضیه فراتر از این موضوع میرود. این آزادی عمل چیزی است که Armored Core را منحصر به فرد میکند.
یامامورا، کارگردان بازی Armored Core 6، در مورد سیستم مبارزه و سطح چالش موجود در بازی گفت:
باسفایتها بخش برجستۀ بازی محسوب میشوند. مشخصاً ذات اصلی مبارزات درگیرکننده، یعنی خواندن حرکات و حملات دشمن و واکنش سریع به آنها، همچنان در Armored Core 6 وجود دارد. در این بازی، هم شما (پلیر) به عنوان یک مکای عظیم و هم دشمنانتان در قالب یک ماشین جنگی غولآسا، به شدت تهاجمی و خشن خواهید بود. ما قصد داریم باسفایتهایی ارائه دهیم و پویایی خاصی در مبارزات اعمال کنیم که تنها آنها را در مبارزات میان ماشینهای غولپیکر میتوان یافت. در کنار این سیستم مبارزۀ گسترده، شخصیسازی قطعات مکا نیز به شکلی عمیق و پیچیده وجود دارد و پلیر باید در مقابل دشمنان قویتر، به یک تعادل مناسب در ادغام قطعات دست پیدا کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اثری از المانهای Sekiro: Shadows Die Twice در بازی وجود دارد یا خیر چنین گفت:
ما به صورت مستقیم از المانهای Sekiro استفاده نکرهایم، اما من احساس میکنم که هر دوی این عناوین در تهاجمی بودن، تغییر سرعت مبارزات و درگیریهای اکشن، شباهتهای غیرقابل انکاری با یکدیگر دارند. برای این عنوان، با حملات متداوم به دشمنان، میتوانید خط Posture آنها را در هم بشکنید و یک ضربۀ کاری (Critical Hit) به آنها وارد کنید.
در این بازی حملات از راه دور نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند، اما بازیکن میتواند تجهیزات را به گونهای انتخاب کند که با فاصلۀ مورد نظر او همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، برای Armored Core 6 حملات از نزدیک زیادی وجود دارد.
آقای یامامورا تایید کرد که Armored Core 6 شامل بخش چندنفره و مبارزات 1-1 یا همان PvP نیز میشود. او پیرامون این موضوع، چنین توضیح داد:
بله، ما قصد داریم یک حالت PvP در بازی قرار دهیم و مطابق نسخههای قبلی، شما میتوانید به شخصیسازی مکای خود بپردازید و با آن ماشین جنگی، برای نبرد با شخصی دیگر آماده شوید. در تاریخی دیگر از این بخش رونمایی خواهیم کرد. با این وجود، هدف اصلی AC6 بخش داستانی است.
یامامورا در پاسخ به این که «آیا Aromored Core 6 جهان آزاد خواهد بود؟» گفت:
به طور واضح باید بگویم که AC6 یک عنوان با ساختار ماموریتی است. با یک اثر کاملاً جهان آزاد طرف نیستیم.
در نهایت، یامامورا تایید کرد که Armored Core 6 وقایع داستانی سری را باری دیگر ریبوت خواهد کرد. به عبارت دیگر، برای فهم داستان این عنوان نیازی به نسخههای پیشین نخواهید داشت.
خلاصهای از مصاحبۀ یامامورا و میازاکی با IGN
- Armored Core 6 یک بازی سولزلایک نخواهد بود؛ اما فرام سافتور از تجربیات خود در مورد ساخت عناوین 10 سال اخیر بهره میبرد
- بازی شامل یک بخش PvP میشود، اما تمرکز اصلی بخش داستانی است
- به طور مستقیم بازی شامل المانهایی از Sekiro نمیشود، اما مبارزات سریع، تهاجمی و سهمگین مکاها یادآور Sekiro خواهد بود
- بازی یک ریبوت روایی خواهد بود و برای فهم وقایع آن نیازی به تجربۀ نسخههای پیشین نخواهید داشت
- دو المان باسفایتها و Assembly یا روی هم کردن قطعات مختلف برای ساخت مکا، تمرکز اصلی بازی محسوب میشوند
- گیمپلی بازی بر اساس ماموریتها پیش میرود و خبری از یک جهان آزاد نیست
- شکستن Posture در صورت حملات متداوم در بازی وجود دارد
Armored Core 6 Fires of Rubicon در سال 2023 برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.