مایکروسافت از هوش مصنوعی مولد در ساخت بازیها استفاده خواهد کرد – تی ام گیم
مایکروسافت از هوش مصنوعی مولد در ساخت بازیها استفاده خواهد کرد – تی ام گیم
کمپانی مایکروسافت (Microsoft) در حال همکاری با هوش مصنوعی Inworld برای ایجاد ابزارهای توسعه بازی است. با تی ام گیم همراه باشید.
مایکروسافت در حال همکاری با هوش مصنوعی Inworld برای توسعه ابزارهایی است که به توسعهدهندگان اجازه میدهد شخصیتها، داستانها و ماموریتهای مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنند.
این همکاری چند ساله شامل سیستم برنامهنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی میشود که توسعهدهندگان ایکس باکس میتوانند از آن برای ایجاد نمایشنامههای دقیق، سیستم دیالوگپردازی پیچیده، کوئست لاینهای تصادفی و موارد دیگر بهره ببرند.
هایان ژانگ (Haiyan Zhang)، مدیرکل هوش مصنوعی بازی در ایکس باکس، توضیح میدهد:
در تیم ایکس باکس، ما معتقدیم که با ابزارهای بهتر، توسعهدهندگان میتوانند بازیهای خارقالعادهتری بسازند. در آینده، موارد زیر در همکاری با یکدیگر قرار خواهند گرفت:
- تخصص Inworld در کار با مدلهای هوش مصنوعی مولد برای توسعه شخصیت.
- هوش مصنوعی پیشرفته و مبتنی بر فضای ابری مایکروسافت، از جمله سرویس OpenAI.
- بینشهای فنی بخش توسعه و تحقیقات مایکروسافت در مورد آینده بازیهای ویدیویی.
- نقاط قوت تیم ایکس باکس در راستای متحول کردن ابزارهای در دسترس برای همه توسعهدهندگان.
ابزار هوش مصنوعی چندپلتفرمی شامل سیستم برنامهنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید نوشتهها و دیالوگها و همچنین یک موتور کاراکتر هوش مصنوعی خواهد بود که میتواند با بازیها ادغام شده و برای تولید داستانها، کوئست لاینهای تصادفی و سیستم دیالوگپردازی پیچیده مورد استفاده قرار گیرد.
Inworld روی NPCهای هوش مصنوعی کار میکند که به سؤالات بازیکن واکنش نشان میدهند، دقیقاً مانند اینکه ChatGPT یا Bing Chat به سؤالات زبان طبیعی پاسخ میدهند. هر یک از NPCهای هوش مصنوعی میتوانند با صدای منحصربهفرد خودشان به شما پاسخ دهند و همچنین شامل سیستم دیالوگپردازی پیچیده یا داستانسرایی پویا و شخصی شده در یک بازی باشند.
ایلیا گلفنبین (Ilya Gelfenbeyn)، مدیرعامل Inworld AI، میگوید:
هوش مصنوعی برای مدتهای طولانی بخشی جداییناپذیر از توسعه بازیها بوده است، از هوش مصنوعی دشمن گرفته تا …
ظهور مدلهای زبانی و هوش مصنوعی مولد فرصتهای جدیدی را برای داستانسرایی و درگیری شخصیتها در بازیهای ویدیویی ایجاد خواهد کرد.
مایکروسافت این قابلیت را تنها به عنوان یک ابزار اختیاری به توسعهدهندگان بازی ارائه میدهد، بنابراین تصمیمگیری در مورد سطح هوش مصنوعی در عناوین آینده به عهده آنان خواهد بود. استودیوی Embark، توسعهدهنده Finals، اخیراً مجبور شد در رابطه با استفاده از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی از خود دفاع کند و در بیانیهای به IGN استدلال کرد که «ساخت بازیهای بدون بازیگر، هدف نهایی توسعهدهندگان نیست».
هرگونه استفاده از هوش مصنوعی مولد در زمینههای خلاقانه مانند طراحی بازی یا بازیگریِ صدا بحثبرانگیز است. ری رودریگز (Ray Rodriguez)، مدیر ارشد قراردادهای SAG-AFTRA، میگوید:
در رابطه با استفادههای استثماری از هوش مصنوعی و دستمزد پایین، کسانی که در صنعت بازیهای ویدیویی کار میکنند، با بسیاری از مسائل مشابه با کسانی که در صنعت سینما و تلویزیون مشغول به کار هستند، مواجه خواهند شد.
مایکروسافت ابزارهای خود را به عنوان یک گزینه اختیاری در دسترس توسعهدهندگان قرار میدهد، دقیقاً مانند نحوه قرار دادن سیستم Copilot خود برای Microsoft 365 و Windows. ژانگ میگوید:
ما میخواهیم به توسعهدهندگان کمک کنیم تا دیدگاههای خود را بیشتر درک کنند، ایدههای جدید را امتحان کرده، مرزهای صنعت امروز را پشت سر گذاشته و برای بهبود گیمپلی، ارتباط بازیکنان و موارد دیگر، آزمایشاتی انجام دهند.
ما با سازندگان بازی در استودیوهای ایکس باکس و همچنین استودیوهای ترد-پارتی همکاری و نوآوری خواهیم داشت، زیرا ابزارهایی را توسعه میدهیم که نیازهای آنان را برآورده میکند و امکانات جدیدی را برای عناوین آینده فراهم خواهد نمود.
نظر شما در این باره چیست؟