مارول رویکرد جهان مشترک را در بازیهای خود پیش نمیگیرد – تی ام گیم
مارول رویکرد جهان مشترک را در بازیهای خود پیش نمیگیرد – تی ام گیم
چهارچوب جهان متصل فیلمها و سریالهای مارول (Marvel)، بسیار عالی ظاهر شده است، ولی به نظر میرسد که این شرکت برای بازیهای خود برنامۀ دیگری دارد.
مارول پس از تحت سلطه در آوردن مدیوم فیلم در 15 سال گذشته، اکنون صنعت بازیسازی را هدف خود قرار داده و در حالی که تا همین جای کار نیز عناوین تحسینبرانگیزی چون Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Guardians of the Galaxy را وارد بازار کرده است، مشخصاً با در دستور کار قرار دادن بازیهای Marvel’s Spider-Man 2، Marvel’s Wolverine و بازی تازه تأیید شدۀ Iron Man، برنامههای زیادی برای آینده دارد.
اما با این حال که فیلمها و سریالهای مختلف مارول در یک جهان بزرگ متصل جریان دارند، این شرکت از چنین رویکردی در توسعۀ بازیهای خود استفاده نخواهد کرد. بیل رزمن (Bill Rosemann)، نایب رئیس نوآوری در بخش بازیهای مارول، در جریان مصاحبه با خبرگذاری GamesIndustry، در جواب سوالی مربوط به امکان ایجاد چیزی مانند جهان سینمایی مارول برای بازیها، گفت که چنین چهارچوبی پیش گرفته نشده است، چراکه میخواهند هر بازی جدیدی، بدون محدودیتهایی که ممکن است به دلیل توجه به رخدادهای عناوین استودیوهای دیگر ایجاد شوند، آزادانه روایتی که میخواهند را بسازند.
مردم جهان، به طرز باورنکردنیای با جهانهای چندگانه آشنا هستند و آن را قبول دارند.
جهانهای متفاوتی وجود دارند. همۀ آنها واقعی هستند و ما میخواهیم که توسعهدهندگان آزادانه داستان خود را تعریف کنند. دوست نداریم که بگوییم: «شما نمیتوانید ماه را نابود کنید، چون استودیوی دیگری برای بازی خود به ماه احتیاج دارند.» میخواهیم که آزادی و مسیر همواری برای همه فراهم کنیم.
– بیل رزمن
با توجه به تفاوت فاحش و پیچیدگی بسیار بیشتر توسعۀ بازی در مقایسه با ساخت فیلم، این موضوع اصلاً غافلگیرکننده نیست و رویکردی که مارول میخواهد در این مدیوم پیش بگیرد، هوشمندانه محسوب میشود. البته، شاید عدهای از طرفداران هنوز امیدوارند که عناوین مارول تحت توسعۀ یک استودیوی مشترک، مانند Spider-Man و Wolverine از تیم اینسامنیاک (Insomniac)، ارتباط قویای باهم داشته باشند. اما در شرایط فعلی، به نظر میرسد که مارول چنین برنامهای برای بازیهای خود ندارد.
نظر شما در این باره چیست؟