مدیر انتشارات استودیوی Larian از مدیریت انتظارات بازیکنان میگوید – تی ام گیم
مدیر انتشارات استودیوی Larian از مدیریت انتظارات بازیکنان میگوید – تی ام گیم
مدیر انتشارات استودیوی Larian، مایکل داوس (Michael Douse)، معتقد است که استودیوهای بزرگ میتوانند از شکستهای متوالی در عرضه بازیهای خود جلوگیری کنند؛ تنها کافی است که قبل از انتشار، انتظارات مشخصی را برای بازیکنان تعیین کنند.

او در رشته توییتی نوشت:
به نظر میرسد که بسیاری از بازیهای بزرگ بهدلیل عدم درک درست از ماهیت واقعی خود در مراحل پیش از انتشار، دچار مشکل میشوند. نمیبینم که این گفتگوها در سطحی که باید انجام شود، اتفاق بیفتند. در عوض، فقط بیلبوردها و تبلیغاتی را میبینیم که هیچ ارتباط عمیقی با بازیکنان برقرار نمیکنند.
او ادامه داد:
این مشکل کاملاً قابل پیشگیری است. به جای این که سعی کنید بازیکنان را شگفتزده کنید، توضیح دهید که چطور خودشان میتوانند از بازی لذت ببرند.
اظهارات داوس در حالی مطرح میشود که صنعت بازیهای ویدیویی در یکی از بحرانهای بزرگ خود به سر میبرد. استودیوهایی که بازیهایی پر زرقوبرق اما نامحبوب مثل Concord میسازند و حتی استودیوهایی که پدیدههای موفقی مانند Marvel Rivals را خلق میکنند، با تعطیلی یا تعدیل نیرو روبهرو هستند.

به نظر میرسد که داوس مستقیماً به صحبتهای اخیر EA درباره Dragon Age: The Veilguard واکنش نشان داده است. این بازی که فروشش کمتر از حد انتظار مدیران بوده، یکی از عوامل اصلی تعدیل نیروهای اخیر در استودیوی BioWare محسوب میشود.
اندرو ویلسون (Andrew Wilson) مدیرعامل الکترونیک آرتز (EA)، در گزارش مالی اخیر خود گفت:
The Veilguard نتوانست در این بازار فوقالعاده رقابتی، مخاطبان کافی را جذب کند.
اما داوس در توییت خود تاکید کرد که این رویکرد اشتباه است:
نمیتوان منتظر ماند و دید که آیا یک بازی با بازیکنان ارتباط برقرار میکند یا نه، این دیوانگی است. باید پیش از انتشار، ارتباط با مخاطبان را شکل داد و انتظارات را مشخص کرد. باید کمتر وعده داد و بیشتر تحویل داد. این کار شاید سخت به نظر برسد، اما بسیار منطقیتر از آن است که بعد از شکست، در گزارش مالی بنویسید که بازی با بازیکنان ارتباط برقرار نکرد، انگار که این اتفاق غیرمنتظره بوده است.
او در پایان اشاره کرد که این مشکل مستقیماً به اخراجهای اخیر در صنعت بازی ارتباط دارد و افزود:
این وضعیت پر از عدم قطعیت است، در حالی که واقعاً نیازی به این حجم از بلاتکلیفی وجود ندارد.

